title

نقش عدم تحمل آشفتگی در پیش بینی شدت علائم اختلال اضطراب اجتماعی در دانش آموزان

بشرپور, سجاد ، مولوی, پرویز (1392) نقش عدم تحمل آشفتگی در پیش بینی شدت علائم اختلال اضطراب اجتماعی در دانش آموزان. در: 6th International Congress on Child and Adolescent Psychiatr, 17-19 September 2013, Tabriz University of Medical Sciences Faculty of Medicine.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
متنی - نسخه چاپ شده
224kB

آدرس اینترنتی رسمی : http://congress.tbzmed.ac.ir/6child

خلاصه فارسی

مقدمه: اضطراب اجتماعی یکی از شایعترین اضطرابهای کودکان در سنین مدرسه است. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش عدم تحمل اشفتگی در پیش بینی شدت علائم اضطراب اجتماعی در کودکان مقطع ابتدایی انجام گرفت. روش کار: تعداد 170 دانش آموز ( 104 دختر و 66 پسر) که از بین جامعه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر اردبیل به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند در محل تحصیل خود به پرسشنامه نیز توسط مادران آنان تکمیل شد، (CSI- تحمل آشفتگی پاسخ دادند و پرسشنامه علائم مرضی کودکان ( 4 داده های جمعه آوری شده نیز با استفاده از ازمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری تحلیل شد. نتایج: نتایج آزمون همبستگی نشان داد که شدت علائم اضطراب اجتماعی رابطه مثبتی با بی تحملی ؛=0r/ 0<) و نمره کلی عدم تحمل آشفتگی ( 16 p /01 ؛=0r/ 0<)، جذب اشفتگی شدن ( 18 p /004 ؛=0r/22) 0<) دارد. نتیجه آزمون تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که 7 درصد از واریانس اضطراب اجتماعی دانش p /04 آموزان توسط عدم توانایی آشفتگی در آنها تبیین می شود. بحث و نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان می دهند که کودکان دارای علائم اضطراب اجتماعی توانایی کمتری برای تحمل آشفتگی و درماندگی دارند.



نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (پوستر )
زبان سند : فارسی
نویسنده اول :سجاد بشرپور
نویسنده :پرویز مولوی
کلیدواژه ها (انگلیسی):تحمل آشفتگی ، اضطراب اجتماعی ، دانش آموزان
موضوعات :WM روانپزشکی
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه پوست ، روانپزشکی و نورولوژی
کد شناسایی :5863
ارائه شده توسط : دکتر پرویز مولوی
ارائه شده در تاریخ :30 مرداد 1393 06:37
آخرین تغییر :30 مرداد 1393 06:37

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...