عطار مدرکی, صبا ، امانی, فیروز (1396) وضعیت سرانه مطالعه دربین دانشجویان شهر خلخال در سال 1393. در: هشتمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویی, 8-9 آذر 1396, اردبیل - ایران.
متن کامل
|
متنی
254kB | |
|
تصویر
164kB |
خلاصه فارسی
به طور گسترده نقش مطالعه در پیشرفت فردی و در مرحله بعد در پیشرفت جامعه بر کسی پوشیده نیست. عوامل موثر در مطالعه را در سه سطح بین المللی، ملی و فردی بیان می کنند که از بین آنها سه متغیر موثر در مطالعه عبارتند از جمعیت شناسی، انواع مختلف رسانه ها و محتوا. هدف از این پژوهش، سنجش وضعیت سرانه مطالعه در بین دانشجویان شهر خلخال بوده است. گردآوری اطلاعات بطور دو مرحله ای صورت گرفت و سپس ب طرح پرسشنامه ای در بهار سال 1393 توسط دانشجویان تکمیل گردید. در این پژوهش 200 نفر (128 مونث و 72 مذکر) مورد برسی قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماریSPSS نسخه 16 استفاده گردید. حدود5/64 % نیاز به پشتیبان دارند تا بتوانند با برنامه ریزی، در وقت مناسب مطالعه ی خود را انجام دهند. نتایج همچنین نشان داد که حدود50% رسانه ها، تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی در مطالعه ی افراد تاثیر دارند. همچنین تاثیر مکان مناسب و نور و هوای کافی در محیط حدود70% می باشد. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که دانشجویان مطالعه ی فردی را بر مطالعه گروهی و در مکان شلوغ ترجیح داده و برای مطالعه نیاز به پشتیبان و محیط مناسب با امکانات بالا می باشند. لازم است برای ارتقای سرانه مطالعه در بین دانشجویان در آینده برنامه های اموزشی و فرهنگی لازم صورت گیرد.
نوع سند : | موضوع کنفرانس یا کارگاه (پوستر ) |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
نویسنده اول : | صبا عطار مدرکی |
نویسنده مسئول : | فیروز امانی |
ضریب تاثیر و نمایه مجلات: | مطالعه ، سنجش سرانه مطالعه ، تاثیر محیط و ابزارها در مطالعه |
موضوعات : | WZ تاریخ پزشکی |
بخش های دانشگاهی : | دانشكده پزشكي > گروه علوم پایه > بخش آمار حياتي |
کد شناسایی : | 9673 |
ارائه شده توسط : | دکتر فیروز امانی |
ارائه شده در تاریخ : | 26 دی 1396 10:28 |
آخرین تغییر : | 26 دی 1396 10:28 |
فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد