title

بررسی سبک‌های یادگیری دانشجویان در مقطع بالینی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تعیین ارتباط آن با میزان رضایتمندی دانشجویان از وضعیت آموزشی دانشکده دندانپزشکی در سال تحصیلی 96-95

خیام, لیلی ، ولی زاده حقی, هاله ، شرقی, افشان ، عظیمی, یاسمین (1397) بررسی سبک‌های یادگیری دانشجویان در مقطع بالینی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تعیین ارتباط آن با میزان رضایتمندی دانشجویان از وضعیت آموزشی دانشکده دندانپزشکی در سال تحصیلی 96-95. دکتری حرفه ای (پایان نامه) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل.

متن کامل






[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
354kB
[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
126kB
[img] متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه

965kB
[img] متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه

525kB
[img] سایر (spss) - فایل ضمیمه
محدود به فقط پرسنل سامانه

10kB

آدرس اینترنتی رسمی : http://lib.arums.ac.ir

خلاصه فارسی

پیشینه و هدف: آموزش و یادگیری تحت تأثیر متغیرهای مختلفی قرار دارد. در بین این عوامل، الگوی یادگیری ممکن است بر عملکرد تحصیلی و برون ده آموزش عالی اثرگذار باشد. هدف مطالعه‌ی حاضر ارزیابی الگوی یادگیری دانشجویان دندانپزشکی و نیز رضایت‌مندی آنها از آموزش دانشکده دندانپزشکی بود. مواد و روش‌ها: در این مطالعه توصیفی – تحلیلی که در سال تحصیلی 95-96 انجام شده 109 نفر از دانشجویان مقطع بالینی دندانپزشکی که واجد شرایط بودند وارد مطالعه شدند و پس از آموزش به پرسش‌نامه‌ی الگوی یادگیری Kolb پاسخ دادند. همچنین در قالب یک سؤال رضایت‌مندی آنها از آموزش دانشکده دندانپزشکی با امتیاز 0 تا 10(کاملاً ناراضی تا کاملاً راضی) سنجیده شد. یافته‌ها با p<0.05 معنی‌دار است. یافته‌ها: میانگین سنی افراد 1/75± 23/1 بود. 65 نفر (59/6%) زن و مابقی مرد بودند. دانشجویان درترم های تحصیلی 12-7 قرار داشتند. به ترتیب الگوی یادگیری همگرایی (54/2%)، جذب‌کننده (20/2%)، واگرا (11/9%) و انطباق یابنده (7/3%) بیشترین تا کمترین الگوی یادگیری را شامل شد. الگوی یادگیری با جنسیت، معدل تحصیلی و ترم تحصیلی بی‌ارتباط بود. میانگین رضایت‌مندی آموزشی دانشجویان 2/6 ±4/8 بود. رضایتمندی با سبک یادگیری بی ارتباط بود. نتیجه‌گیری: یادگیری همگرایی و جذب‌کننده شایع‌ترین الگوی یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی اردبیل بود. رضایت‌مندی دانشجویان از آموزش، مقدار متوسطی داشت. همچنین عملکرد تحصیلی و رضایت از آموزش دانشجویان با الگوی یادگیری بی‌ارتباط بود.

عنوان انگليسی

Evaluation of the dental students’ learning style in the clinical stage from Ardabil University of medical sciences and determining its relationship with students' satisfaction from educational status of the faculty of dentistry, 2016-17

خلاصه انگلیسی

Background and Purpose: Education and learning are affected by various variables. Among these factors, learning style may affect academic performance and outcomes of higher education. The aim of this study was to assess the dental students' learning style and their satisfaction with dental school education. Materials and methods: In this descriptive-analytic study that was done during 2016-17, 109 eligible dental students in clinical stage enrolled in the study and responded to the Kolb learning style questionnaire. They also assessed their satisfaction with dental school education with a score of 0 to 10 (completely dissatisfied with completely satisfied). Findings with p <0.05 was significant. Findings: The mean age of the students was 23.1 ± 1.75. 69 (59.6%) person were female and the rest were male. Students were in 7-12 semester. Convergence (54.3%), assimilator (20.2%), divergent (11.9%) and accommodator (7.3%) were the highest to lowest learning style, respectively. The learning pattern was unrelated to gender, average, and academic semester. The average of student’s satisfaction was 4.8 ± 2.6. Average and academic term had not significant relationship with satisfaction. Conclusions: Convergence and assimilator was the most common learning style for dental students at Ardabil University of Medical Sciences. Students' satisfaction with education was moderate. In addition, academic performance and satisfaction from education were not related to the learning style.

نوع سند :پایان نامه (دکتری حرفه ای )
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :لیلی خیام
استاد مشاور :هاله ولی زاده حقی
استاد مشاور :افشان شرقی
دانشجو :یاسمین عظیمی
ضریب تاثیر و نمایه مجلات:شماره پایان نامه : 85 ، پایان نامه دکتری حرفه ای دندانپزشکی
کلیدواژه ها (فارسی):الگوی یادگیری، دانشجو، دندانپزشکی
کلیدواژه ها (انگلیسی):Learning style, Kolb, Student, Dentistry
موضوعات :WU دندانپزشکی .جراحی دهان > WU.18 آموزش دندانپزشکی، جراحی دهان
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه اطفال ، پزشکی اجتماعی
دانشکده دندانپزشکی > واحد پژوهش - پایان نامه های دفاع شده
دانشکده دندانپزشکی > گروه دندانپزشکی ترمیمی
کد شناسایی :10086
ارائه شده توسط : آقای فرهاد خدایی
ارائه شده در تاریخ :09 خرداد 1397 13:28
آخرین تغییر :20 خرداد 1399 09:52

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...