title

بررسی سبک‌های یادگیری دانشجویان در مقطع بالینی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تعیین ارتباط آن با میزان رضایتمندی دانشجویان از وضعیت آموزشی دانشکده دندانپزشکی در سال تحصیلی 96-95

خیام, لیلی and ولی زاده حقی, هاله and شرقی, افشان and عظیمی, یاسمین (1397) بررسی سبک‌های یادگیری دانشجویان در مقطع بالینی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تعیین ارتباط آن با میزان رضایتمندی دانشجویان از وضعیت آموزشی دانشکده دندانپزشکی در سال تحصیلی 96-95. MD (پایان نامه) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل.





[img]
Preview
Text - final reserch project report
354kB
[img]
Preview
Text - final reserch project report
126kB
[img] Text - final reserch project report
محدود به Repository staff only

965kB
[img] Other (spss) - فایل ضمیمه
محدود به Repository staff only

10kB

Official URL: http://lib.arums.ac.ir

Persian Abstract

پیشینه و هدف: آموزش و یادگیری تحت تأثیر متغیرهای مختلفی قرار دارد. در بین این عوامل، الگوی یادگیری ممکن است بر عملکرد تحصیلی و برون ده آموزش عالی اثرگذار باشد. هدف مطالعه‌ی حاضر ارزیابی الگوی یادگیری دانشجویان دندانپزشکی و نیز رضایت‌مندی آنها از آموزش دانشکده دندانپزشکی بود. مواد و روش‌ها: در این مطالعه توصیفی – تحلیلی که در سال تحصیلی 95-96 انجام شده 109 نفر از دانشجویان مقطع بالینی دندانپزشکی که واجد شرایط بودند وارد مطالعه شدند و پس از آموزش به پرسش‌نامه‌ی الگوی یادگیری Kolb پاسخ دادند. همچنین در قالب یک سؤال رضایت‌مندی آنها از آموزش دانشکده دندانپزشکی با امتیاز 0 تا 10(کاملاً ناراضی تا کاملاً راضی) سنجیده شد. یافته‌ها با p<0.05 معنی‌دار است. یافته‌ها: میانگین سنی افراد 1/75± 23/1 بود. 65 نفر (59/6%) زن و مابقی مرد بودند. دانشجویان درترم های تحصیلی 12-7 قرار داشتند. به ترتیب الگوی یادگیری همگرایی (54/2%)، جذب‌کننده (20/2%)، واگرا (11/9%) و انطباق یابنده (7/3%) بیشترین تا کمترین الگوی یادگیری را شامل شد. الگوی یادگیری با جنسیت، معدل تحصیلی و ترم تحصیلی بی‌ارتباط بود. میانگین رضایت‌مندی آموزشی دانشجویان 2/6 ±4/8 بود. رضایتمندی با سبک یادگیری بی ارتباط بود. نتیجه‌گیری: یادگیری همگرایی و جذب‌کننده شایع‌ترین الگوی یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی اردبیل بود. رضایت‌مندی دانشجویان از آموزش، مقدار متوسطی داشت. همچنین عملکرد تحصیلی و رضایت از آموزش دانشجویان با الگوی یادگیری بی‌ارتباط بود.

Title

Evaluation of the dental students’ learning style in the clinical stage from Ardabil University of medical sciences and determining its relationship with students' satisfaction from educational status of the faculty of dentistry, 2016-17

English Abstract

Background and Purpose: Education and learning are affected by various variables. Among these factors, learning style may affect academic performance and outcomes of higher education. The aim of this study was to assess the dental students' learning style and their satisfaction with dental school education. Materials and methods: In this descriptive-analytic study that was done during 2016-17, 109 eligible dental students in clinical stage enrolled in the study and responded to the Kolb learning style questionnaire. They also assessed their satisfaction with dental school education with a score of 0 to 10 (completely dissatisfied with completely satisfied). Findings with p <0.05 was significant. Findings: The mean age of the students was 23.1 ± 1.75. 69 (59.6%) person were female and the rest were male. Students were in 7-12 semester. Convergence (54.3%), assimilator (20.2%), divergent (11.9%) and accommodator (7.3%) were the highest to lowest learning style, respectively. The learning pattern was unrelated to gender, average, and academic semester. The average of student’s satisfaction was 4.8 ± 2.6. Average and academic term had not significant relationship with satisfaction. Conclusions: Convergence and assimilator was the most common learning style for dental students at Ardabil University of Medical Sciences. Students' satisfaction with education was moderate. In addition, academic performance and satisfaction from education were not related to the learning style.

Item Type:Thesis ( MD)
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :لیلی خیام
استاد مشاور :هاله ولی زاده حقی
استاد مشاور :افشان شرقی
دانشجو :یاسمین عظیمی
Additional Information:شماره پایان نامه : 85 ، پایان نامه دکتری حرفه ای دندانپزشکی
Uncontrolled Keywords:الگوی یادگیری، دانشجو، دندانپزشکی
کلیدواژه ها (انگلیسی):Learning style, Kolb, Student, Dentistry
Subjects:WU Dentistry. Oral surgery > Dentistry Oral Surgery Education WU.18
Divisions:Faculty of Medicine > Department of Pediatrics , Community Medicine
Department of Dentistry > Research Unit -Submitted Thesis
Department of Dentistry > Department of Restorative Dentistry
ID Code:10086
Deposited By: farhad khodaei
Deposited On:09 Mar 1397 13:28
Last Modified:09 Mar 1397 13:28

Repository Staff Only: item control page

Document Downloads

More statistics for this item...