title

شناسایی و اولویت بندی مولفه های خدمات به عنوان یکی از عوامل موثر در ماندگاری گردشگر در شهرستان مشگین شهر

مهرتک, محمد and دادفر, ابراهیم and حبیبی, مهسا (1398) شناسایی و اولویت بندی مولفه های خدمات به عنوان یکی از عوامل موثر در ماندگاری گردشگر در شهرستان مشگین شهر. Masters (پایان نامه) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر.





[img]
Preview
Text
74kB
[img]
Preview
Text
55kB
[img]
Preview
Text
684kB
[img] Text
محدود به Repository staff only

1MB

Persian Abstract

هدف از تحقیق حاضر شناسایی و اولویت بندی مولفه¬های خدمات به عنوان یکی از عوامل موثر در ماندگاری گردشگر در شهرستان مشگین شهر می¬باشد. از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی، از لحاظ روش انجام تحقیق توصیفی و همبستگی می‌باشند. جامعه آماری در مرحله اول اساتید، نخبگان و مدیران حوزه گردشگری و در مرحله دوم گردشگران شهرستان مشگین شهر بود. نمونه¬گیری آماری در مرحله اول نمونه گیری هدفمند بود یعنی افرادی که بیشترین اطلاع را از موضوع تحقیق داشته باشند انتخاب شد و تعداد نمونه¬ها تا اشباع نظری بود یعنی تا جایی که با افزایش مصاحبه ها مطلب جدیدی حاصل نشود. در مرحله دوم نمونه گیری تصادفی بود و حداقل حجم نمونه نیز با توجه به فرمول کوکران 384 نفر بود. تحقیق حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری، اطلاعات لازم با استفاده از روش کتابخانه¬ای و اسنادی بدست آمد و در بخش عملی، برای جمع آوری اطلاعات از روش میدانی و از پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت به 13 مولفه استفاده گردیده است. آزمونهای روایی و پایایی این پرسشنامه¬ا انجام گرفته¬ و مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با آزمونهای t تک نمونه ای، فریدمن و رگرسیون انجام گرفته است و نتایج تحقیق حاکی از آن است که وضعیت هر یک از مولفه¬های خدماتی (کیفیت مواد غذایی و آشامیدنی، ویژگیهاي طبیعی، احساس آرامش و امنیت، خدمات اسکان، کم و کیف محصولات، وضعیت مکانیابی خدمات، دسترسی به امکانات و خدمات، تسهیلات جاده¬¬ای، مدیریت تسهیلات گردشگری، قیمت کالا یا خدمات، کیفیت حمل و نقل و روابط متقابل جامعه میزبان و میهمان) در ماندگاری گردشگر بیشتر از حد متوسط قرار دارد که میزان خدمات اسکان در بهترین وضعیت خود قرار دارد و شاخصهای وضعیت تجاري کمتر از حد متوسط می¬باشد و بر اساس دیدگاه پاسخگویان تسهیلات جاده ای در ماندگاری گردشگران در اولویت اول قرار دارد و شاخص های خدمات اسکان و کم و کیف محصولات در اولویتهای آخر می باشد.

Title

Identification and prioritizing service components as one of the effective factors in the tourist's durability In the Meshgin shahr city

English Abstract

Abstract The purpose of this study is to identify and prioritize service components as one of the effective factors in the tourist's durability in Meshgin Shahr. In terms of the purpose of the research, the applied type is descriptive and correlational in terms of the research method. Statistical population in the first stage of professors, elites and managers of the field of tourism and secondly, the tourists were the city of Meshgin. Statistical sampling in the first stage was targeted sampling, that is, those who had the most information about the research topic and the number of samples was so saturated, that is, to the point where the interviews did not get anything new. In the second stage, random sampling was used and the minimum sample size was 384 according to the Cochran formula. The present research is conducted in two theoretical and practical sections. In the theoretical part, the necessary information was obtained using the library and documentary methodology. In the practical section, the field method was used to collect information and a 13-component researcher-made questionnaire with Likert spectrum was used. Validity and reliability tests of this questionnaire were carried out and confirmed. Data analysis was performed using SPSS software using one-sample t-tests, Friedman and regression analysis. And the results of the research indicate that the status of each component of the service (quality of food and beverage, natural characteristics, comfort and security, housing services, low and bag products, situation Location of services, access to facilities and services, road facilities, management of tourism facilities, price of goods or services, quality of transport and mutual relations of host and guest community(In the tourist's lifespan, the tourist is more than average, and the rate of accommodation services is at its best And the indicators of commercial status are less than average and according to the respondents' opinion of road facilities, the priority for tourists is to stay in the first place and the indicators of low-cost services and bags of goods are in the top priorities.

Item Type:Thesis (Masters)
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :محمد مهرتک
استاد مشاور :ابراهیم دادفر
نگارنده :مهسا حبیبی
Additional Information:پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت دولتی
Uncontrolled Keywords:مولفه های خدمات، ماندگاری گردشگر، شهرستان مشگین شهر
کلیدواژه ها (انگلیسی):Service components, tourist durability, Meshgin city city
Subjects:WA Public Health
WA Public Health
Divisions:Faculty of Medicine > Department of Basic Sciences > Department of Health Information Management
ID Code:12062
Deposited By: Dr Mohammad Mehrtak
Deposited On:05 May 1398 11:41
Last Modified:05 May 1398 11:41

Repository Staff Only: item control page

Document Downloads

More statistics for this item...