اكبر بگلو, معصومه and بایرامی, رقیه and همايونفر, نسرین (1388) کیفیت محیط های بالینی بیمارستان های خوی در خصوص حمایت از دانشجویان تازه فارغ التحصیل سال 1387. در: همایش سراسری آموزش بالینی در پرستاری ومامایی 15-14 مرداد ماه 88, 15-14 مرداد 1388, اردبیل.
|
Image (TIFF)
- Published Version
25MB |
Persian Abstract
مقدمه: به وجود آوردن محیطهای بالینی با کیفیت مسئولیتی است که در آن دولتها، کارکنان، پرستاران و سازمانهای پرستاری سهیم می باشند. بین کیفیت محیطهای بالینی با رضایت شغلی، ابقاء و نگهداری کارکنان و از همه مهمتر کیفیت مراقبت از مددجو ارتباط مستقیمی وجود دارد. انتقال دانشجویان از دانشکده های پرستاری به محیطهای بالینی برای بسیاری از پرستاران تازه فارغ التحصیل به عنوان یک چالش به حساب می آید. آنها نیاز به یک محیط حمایتی برای تقویت و تثبیت دانش، قضاوت و همچنین گسترش مهارتهای بالینی خود دارند. لذا مطالعه حاضر جهت مشخص کردن کیفیت محیطهای بالینی در جهت حمایت دانشجویان تازه فارغ التحصیل پرستاری صورت گرفته است. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی بوده، حجم نمونه شامل 30 نفر پرستاران طرحی تازه فارغ التحصیل در بخشهای مختلف بیمارستانهای شهید مدنی و قمربنی هاشم خوی می باشد. نمونه گیری به روش سرشماری انجام شد. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه ای که شامل پنج حیطه از خط مشی ها برای کیفیت محیط های بالینی می باشد، انجام گردید. روایی ابزار به روش روایی محتوایی و ترجمه، و پايايي ابزار به روش آلفای کرونباخ انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بیشترین حمایت جهت بهبود کیفیت و حمایت از دانشجویان از طرف "مدیریت پرستاری" می باشد و کمترین حمایتها که مانع بهبود کیفیت محیط های بالینی می شود شامل حیطه "حمایت سازمانی" و "کنترل حجم کاری اضافی" می باشد. نتیجه گیری: محیط بالینی با کیفیت باعث می شود تا پرستاران تازه فارغ التحصیل دارای عملکردهای بهتر، مطمئن و شایستگی پرستاری شوند. کلید واژه: پرستار- کیفیت- محیط بالینی
Title
Quality practice environment of hospitals for supporting new graduated nursing student in Khoy , 2008
English Abstract
Introduction: Creating quality practice environments is a shared responsibility of governments, employers, nurses and nursing organizations. There is a direct correlation between the quality of registered nurses’ practice environments and job satisfaction, retention and, most importantly, the quality of client care and client outcomes. The transition from nursing school to your first job as a nurse is challenging for many new graduates. New graduates require a supportive environment to consolidate their knowledge, skills and judgment and begin to develop clinical expertise. Methods: This study is descriptive design and the study population consisted of total new graduated nursing student (n=30) in two teaching hospital in Khoy (Ghamar Bani Hashem & Shahid Madani). Sampling method was census and data collected by using questionnaire that pertain to five dimensions of guidelines for a quality practice environment. Validity of scale was determined by content and translation validity , Reliability of scale determined with cronbach alpha. Finding: results of study showed that the most supports of nursing student and improving quality related to “NURSING LEADERSHIP” and the least support were “WORKLOAD MANAGEMENT” & “ORGANIZATIONAL SUPPORT” Conclusion: A quality practice environment supports nursing students and new graduates to become high functioning, confident and competent nurses. Key word: nurse- quality- practice environment
Item Type: | Conference or Workshop Item (Poster) |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
نویسنده مسئول : | معصومه اكبر بگلو |
نویسنده : | رقیه بایرامی |
نویسنده : | نسرین همايونفر |
Uncontrolled Keywords: | پرستار - کیفیت - محیط بالینی |
کلیدواژه ها (انگلیسی): | nurse - quality - practice environment |
Subjects: | WX Hospital and other health Facilities |
Divisions: | Faculty of Nursing & Midwifery > Department of Midwifery |
ID Code: | 1239 |
Deposited By: | MS Nasrin Homayounfar |
Deposited On: | 21 Feb 1389 12:17 |
Last Modified: | 23 Mar 1397 10:21 |
Repository Staff Only: item control page