title

نقش مهارت های زندگی و خودکارآمدی در سلامت روان دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر اردبیل

نعیم, مهدی ، رضایی شریف, علی (1395) نقش مهارت های زندگی و خودکارآمدی در سلامت روان دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر اردبیل. در: دوّمین همایش ملّی روانشناسی مدرس, 23 اردیبهشت 1395, اردبیل-دانشگاه محقق.

این آخرین ویرایش عنوان است.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
متنی - نسخه چاپ شده
1MB

خلاصه فارسی

هدف از این پژوهش، بررسی نقش مهارت های زندگی و خودکارآمدی در سلامت روان دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی 94-1393 بود. پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش به شیوه همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش، دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر اردبیل، به تعداد 9604 نفر بودند .برای نمونه گیری، از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد و حجم نمونه بر اساس جدول مرگان 351 نفر انتخاب شد. برای گردآوری داده های مربوط به نمونه آماری از پرسشنامه های )خودکارآمدی تحصیلی )اُوِن و فرانمن، 1441 ،)سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر )1444 )و مهارتهای زندگی )ساعتچی و همکاران، 1314 ))استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که وضعیت سلامت روانی، خودکارآمدی و مهارتهای زندگی دانش آموزان در حد مطلوبی قرار دارد. نتایج نشان داد که بین سلامت روانی و مهارتهای زندگی و مؤلفه های مهارتهای زندگی و سلامت روانی و خودکارآمدی دانش آموزان رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد .همچنین، نتایج نشان داد که مؤلفه مهارت مربوط به روابط بین فردی از متغیر مهارتهای زندگی پیشبینی داشته که این مؤلفه توانسته 636/6 درصد تغییرات سلامت روانی دانش آموزان را تبیین نماید. کلیدواژه ها: سلامت روان، خودکارآمدی، مهارتهای زندگی، دانش آموزان

عنوان انگليسی

The Role of Life Skills and Self-Efficacy in Mental Health of High School Male Students in Ardabil

خلاصه انگلیسی

The purpose of this study was to investigate the role of life skills and self-efficacy on mental health of high school male students in Ardabil in 2013-2014. The research was applied in terms of purpose and in terms of method in correlation method. The statistical population of this The study consisted of 9604 high school male students in Ardabil city. Random sampling method was used for sampling. A stratified sample was used and a sample size of 351 was selected based on the mortality table. To collect data from statistical sample of Academic self-efficacy questionnaires (Owen & Framan, 1441), Goldberg & Hiller, 1444) and life skills questionnaires Saatchi et al. (1314) were used and descriptive and inferential statistics were used for data analysis. Results The results of this study showed that mental health, self-efficacy and life skills of students are in a desirable level. has it. The results showed that between mental health and life skills and the components of life skills and mental health and self-efficacy There is a direct and positive relationship between students' performance and the results showed that the interpersonal relationship skill component of the variable. Life skills predicted that this component could explain 6.636% of students' mental health changes. Keywords (English): Mental Health, Self-efficacy, Life Skills, Students

نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (مقاله )
زبان سند : فارسی
نویسنده مسئول :مهدی نعیم
نویسنده :علی رضایی شریف
کلیدواژه ها (فارسی):سلامت روان، خودکارآمدی، مهارتهای زندگی، دانش آموزان
کلیدواژه ها (انگلیسی):Mental Health, Self-efficacy, Life Skills, Students
موضوعات :WM روانپزشکی
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه پوست ، روانپزشکی و نورولوژی
کد شناسایی :12922
ارائه شده توسط : آقای مهدی نعیم
ارائه شده در تاریخ :27 خرداد 1399 10:50
آخرین تغییر :27 خرداد 1399 10:50

ویرایش های موجود این سند

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...