title

مروری کوتاه بر روش های نوین درمان ناباروری

جگرگوشه, شيوا ، رئیسی, لیلا ، ایرانی, شیوا (1397) مروری کوتاه بر روش های نوین درمان ناباروری. در: یازدهمین گنگره مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری، ناباروری مردان و سرطان های شایع, 1تا3اسفند ماه 97, دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
تصویر
95kB
[img]
پیش نمایش
تصویر
4MB

خلاصه فارسی

مقدمه:ناباروری به معنای ناتوانی در حاملگی بعد از یک سال ارتباط جنسی منظم بدون استفاده از وسایل پیشگیری، یکی از مهم ترین بحران های زندگی محسوب میشود که زندگی زناشویی را تحت تاثیر قرار می دهد. درمان کمک باروری یا Asisted Reproductive Technology (ART) کلیه روش های درمانیست که بامداخله انسان منجر به لقاح مصنوعی میشود. این مجموعه شامل روش های تلقیح داخل رحمی اسپرم ،باروری آزمایشگاهی، انتقال تخمک و اسپرم به داخل لوله های رحمی، انتقال سلول تخم به داخل لوله های رحمی، تزریق اسپرم به داخل تخمک می باشد که در این مطالعه ابتدا علل ناباروری ذکر شده سپس درمان های متناسب با هر علت و مزایا و معایب هر درمان شرح داده میشود. مواد و روش: این مقاله یک مطالعه مروری است. جمع آوری اطلاعات بر اساس جستجو در مقالات بالینی منتشر شده در پایگاه های داده های علمی نظیر جهاد دانشگاهی، سیلویکا،pubmed وgoogle scholar بدون محدودیت زمانی و کتابهای مرجع در حیطه ناباروری با استفاده از کلمات کلیدی صورت گرفته است. در نهایت داده های گرد آوری شده تحلیل، مقایسه و نتیجه گیری شده است. یافته ها:ده تا پانزده درصد از زوجین در سنین باروری، نابارور هستند که بیشتر آنها برای دریافت کمک های پزشکی دست به هر اقدامی می زنند.در منابع مختلف طب ایران تعاریف و علل ناباروری و روش های شناسایی آن بیان میشود که متناسب با آنها راهکارهای درمانی ناباروی همراه با مزایا و معایب هر روش ارائه می گردد. نتیجه گیری: با به کار بردن توانایی روش های نوین درمان ناباروری میتوان از ظرفیت های بالای تکنیک های جدید در درمان ناباروری استفاده کرد و از این طریق بتوان سهم عمده ایی در کاهش میزان ناباروری و ارتقای سلامت زوجین و در نهایت در ارتقای سلامت خانواده نقشداشت.

عنوان انگليسی

A brief overview of new methods of infertility treatment


نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (پوستر )
زبان سند : فارسی
نویسنده اول :شيوا جگرگوشه
نویسنده مسئول :لیلا رئیسی
نویسنده :شیوا ایرانی
کلیدواژه ها (فارسی):ناباروری ،روش های نوین درمان ناباروری،روش های تلقیح داخل رحمی اسپرم ،باروری آزمایشگاهی ، انتقال تخمک و اسپرم به داخل لوله های رحمی، انتقال سلول تخم به داخل لوله های رحمی، تزریق اسپرم به داخل تخمک
موضوعات :WQ مامایی
بخش های دانشگاهی :دانشکده پرستاری و مامایی > بخش مامایی
کد شناسایی :13206
ارائه شده توسط : خانم شیوا جگرگوشه
ارائه شده در تاریخ :04 مرداد 1399 08:29
آخرین تغییر :04 مرداد 1399 08:29

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...