زمانی اهری, اولدوز ، دریساوی, سهیلا ، حکمت فر, سمیه ، اباذری, مالک ، قهرمانپور, محسن (1399) بررسی میزان رضایت دانشجویان دندانپزشکی اردبیل از نحوه ارزشیابی لاگبوک در بخش اطفال در سال تحصیل 1399-1398. دکتری حرفه ای (پایان نامه) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل.
متن کامل
|
متنی
- گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
2MB | |
|
متنی
- گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
1MB | |
![]() |
متنی
- گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه 1MB | |
![]() |
متنی
- گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه 1MB | |
![]() |
سایر (spss)
- فایل ضمیمه
محدود به فقط پرسنل سامانه 3kB |
آدرس اینترنتی رسمی : http://lib.arums.ac.ir
خلاصه فارسی
مقدمه: یکی از روشهای ارزشیابی که مورد اقبال روز افزون متخصصین آموزشی قرار گرفته، روش ارزشیابی بالینی دفترچه ثبت مهارتهای بالینی یا لاگبوک است که به عنوان یک ابزار مناسب جهت سنجش میزان تحقق اهداف آموزشی در زمینههای مشخص شده شناخته میشود. مطالعهی حاضر با هدف بررسی میزان رضایت دانشجویان دندانپزشکی اردبیل از نحوه ارزشیابی لاگبوک در بخش اطفال انجام گرفت. مواد و روشها: در این مطالعه مقطعی، رضایتمندی همه دانشجویان دندانپزشکی اردبیل در نیمسال اول سال تحصیلی 1398-99 در بخش اطفال از ارزشیابی لاگبوک با استفاده از یک پرسشنامه 16 سواله در 9 حیطه (منصفانه بودن، مطابقت با اهداف يادگيري، مناسب بودن، زمان، امکان اجرا، ارتقاي مهارتها، عينی بودن، استرسزا بودن و علاقهمندی به روش ارزشيابی) مورد بررسی قرار گرفت. دادهها با نرمافزار SPSS ویراست 22 ویرایش شد. سطح معناداری نیز 0/05 در نظر گرفته شد. یافتهها: نتایج این مطالعه نشان داد دانشجویان در ۶ حیطه (منصفانه بودن، کافی بودن زمان، نحوه اجرا، عینی بودن، کاهش استرس و علاقه) دارای رضایت نسبتاً بالا و در ۳ حیطه (مطابقت ارزشیابی با اهداف آموزشی ، مناسب بودن و ارتقاء مهارت) دارای رضایت متوسط هستند. با افزایش سن افراد شرکتکننده رضایت از ارتقای مهارت در ارزشیابی، نحوه ارزشیابی در کاهش استرس دانشجویان و نحوه ارزشیابی در علاقهمندی به بهکارگیری دانشجویان در بخشهای دیگر نیز افزایش یافت. بین مؤلفه کافی بودن زمان ارزشیابی و معدل افراد مورد مطالعه ارتباط معنیداری وجود داشت و با بالا رفتن معدل میزان رضایت نیز افزایش یافت. بین سایر مؤلفهها با معدل افراد مورد مطالعه ارتباط معنیداری یافت نشد. نتیجهگیری: بر طبق نتایج مطالعه حاضر، دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اردبیل رضایت مناسبی از نحوه ارزشیابی دفترچه ثبت مهارتهای بالینی در بخش اطفال داشتند.
عنوان انگليسی
Assessment of Ardabil Dental Students Satisfaction from Evaluating with Log book in Paediateric Department in 2019-2020
خلاصه انگلیسی
Introduction: One of the evaluation methods that has become increasingly popular among educational professionals is the use of logbook, which is known as a suitable tool for the evaluation of educational goals. The aim of this study was to investigate the satisfaction of Ardabil dental students with the evaluation of logbooks in the pediatric department. Materials and Methods: In this cross-sectional study, the satisfaction of all dental students in Ardabil in the first semester of the academic year 1398-99 in the pediatric department was evaluated by a Logbook using a 16-item questionnaire in 9 scopes (fairness, compliance with learning objectives, appropriateness, Time, feasibility, skills development, objectivity, stress, and interest in the evaluation method). Data were edited with SPSS software version 22. Significance level was also considered 0.05. Results: The results of this study showed that students in all 9 scopes have a relatively high level of satisfaction. As the age of the participants increased, the satisfaction with the improvement of the evaluation skills, the evaluation method in reducing the students' stress and the evaluation method in the interest in employing the students in other sections also increased. There was a significant relationship between the adequacy of evaluation time and the average score of the participants and with increasing the average of score, the level of satisfaction increased. No significant relationship was found between other components. Conclusion: According to the results of the present study, students of Ardabil Dental School had good satisfaction with the evaluation of the log book in the pediatric department.
نوع سند : | پایان نامه (دکتری حرفه ای ) |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
استاد راهنما : | اولدوز زمانی اهری |
استاد راهنما : | سهیلا دریساوی |
استاد مشاور : | سمیه حکمت فر |
استاد مشاور : | مالک اباذری |
دانشجو : | محسن قهرمانپور |
کلیدواژه ها (فارسی): | لاگبوک، بخش اطفال، دندانپزشکی، ارزشیابی، دانشجویان دندانپزشکی، اردبیل |
کلیدواژه ها (انگلیسی): | Logbook; Pediatrics; Dentistry; Evaluation |
موضوعات : | WU دندانپزشکی .جراحی دهان > WU.18 آموزش دندانپزشکی، جراحی دهان |
بخش های دانشگاهی : | دانشکده بهداشت > گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت > گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت > گروه بهداشت عمومی دانشکده دندانپزشکی > واحد پژوهش - پایان نامه های دفاع شده دانشکده دندانپزشکی > گروه دندانپزشکی کودکان |
کد شناسایی : | 13771 |
ارائه شده توسط : | آقای فرهاد خدایی |
ارائه شده در تاریخ : | 30 آذر 1399 12:43 |
آخرین تغییر : | 30 آذر 1399 12:43 |
فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد