title

ارزیابی لاگ بوک بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی اردبیل ازدیدگاه دانشجویان در سال 1398

ولی زاده حقی, هاله ، زندیان, حامد ، مولایی, شادیه ، آذری پور, فرزانه (1399) ارزیابی لاگ بوک بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی اردبیل ازدیدگاه دانشجویان در سال 1398. افق توسعه آموزش پزشکی مشهد ــ 11 (3). ص.ص.45-58. شاپا 2228-6438

متن کامل

[img]
پیش نمایش
متنی - نسخه چاپ شده
1MB

آدرس اینترنتی رسمی : https://hmed.mums.ac.ir/article_16811.html

خلاصه فارسی

مقدمه: ابزارهای متنوعی برای ارزیابی تحقق اهداف آموزشی وجود دارد.یکی از این ابزارها لاگ بوک می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به لاگ بوک طراحی شده در بخش ترمیمی انجام گرفت. روش کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی 60 نفر از دانشجویان دندانپزشکی در سال تحصیلی 1398 به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. اطلاعات از طریق پرسشنامه پژوهشگر ساخته در سه بخش ویژگی های فردی ، سوالات مربوط به ارزیابی لاگ بوک و یک سوال باز در خصوص پیشنهادات جمع آوری گردید. روایی پرسشنامه توسط اعضای هیآت علمی تایید گردید. پایایی پرسشنامه با آزمون Cronbach´s alpha با ضریب 0/8 تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی انجام شد.. نتایج: میانگین نمره ارزیابی کلی لاگ بوک 77/5±98/28 بود. 7/71 درصد از دانشجویان تاثیر لاگ بوک در آشنایی با نحوه ی ارزشیابی و نمره دهی را زیاد و خیلی زیاد ذکر کردند. در خصوص ضرورت استفاده از لاگ بوک 7/51 درصد از دانشجویان گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کردند. با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون بین معدل ترم و نمره ارزیابی کلی لاگ بوک ارتباط معنی دار و مثبت وجود داشت. بین نمره ارزیابی لاگ بوک و تجربه عدم استفاده از لاگ بوک نیز ارتباط وجود داشت. نتیجه گیری: براساس یافته ها، در مجموع دیدگاه دانشجویان در خصوص استفاده از لاگ بوک متوسط بود و از انجایی که لاگ بوک باید برطرف کننده نیازهای آموزشی دانشجویان باشد ، بازنگری در محتوای آن امری ضروری است.

عنوان انگليسی

Evaluation of the logbook of the department of operative dentistry in Ardabil university of Medical Sciences at 2019 from students’ point of view

خلاصه انگلیسی

Introduction: There are several tools for evaluating the achievement of educational goals. One of these tools is logbook. The aim of this study was to evaluate the logbook designed in the operative dentistry department from the students’ point of view. Materials & Methods: In this cross-sectional descriptive study, 60 dental students included the study in the academic year of 2019. Information was collected through a researcher-made questionnaire in three sections: demographic data, logbook evaluation questions, and an openended question about suggestions. The validity of the questionnaire was confirmed by faculty members. The reliability of the questionnaire was confirmed by Cronbach´s alpha test with a coefficient of 0.8. Data analysis was performed using descriptive and analytical statistics. Results: The mean overall evaluation score of Logbook was 28.98±5.77. 71.7% of students mentioned that the effect of logbook on their knowledge about the evaluation method was high and very high. Regarding the necessity of using logbook, 51.7% of students choose high and very high necessity. Using Pearson correlation test, there was a significant and positive relationship between the students’ final score of semester and their opinion about the Logbook evaluation. There was also a relationship between the logbook evaluation score and the experience of not using the logbook in the education period. Conclusion: Based on the findings, in general, students' views on the use of logbook were moderate, and since logbook should meet the educational needs of all students, it is necessary to redesign its content.

نوع سند :مقاله
زبان سند : فارسی
نویسنده مسئول :هاله ولی زاده حقی
نویسنده :حامد زندیان
نویسنده :شادیه مولایی
نویسنده :فرزانه آذری پور
ضریب تاثیر و نمایه مجلات:Indexed in: Index Copernicus, Google Scholar, Magiran, SID
کلیدواژه ها (فارسی):لاگ بوک،دندانپزشکی ترمیمی،ارزیابی ،دانشجو
کلیدواژه ها (انگلیسی):log book, operative dentistry, student assesment
موضوعات :W حرفه پزشکی > W.18 آموزش پزشکی
بخش های دانشگاهی :دانشکده دندانپزشکی > گروه دندانپزشکی ترمیمی
کد شناسایی :13781
ارائه شده توسط : دکتر شادیه مولائی
ارائه شده در تاریخ :10 دی 1399 12:16
آخرین تغییر :10 دی 1399 12:16

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...