فولادی, نسرین and علیمحمدی, حسین and پورفرضی, فرهاد and آذرکلاه, آنیتا (1388) تبیین رفتارهای فردی موثر بر یادگیری در مرکز آموزش مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. در: دهمین کنگره آموزش علوم پزشکی, 17-15 اردیبهشت ماه 1388, دانشگاه علوم پزشکی شیراز.
|
Text
- Published Version
138kB |
Persian Abstract
دانشجویان پزشکی به عنوان بخش عظیمی از منابع نیروی انسانی سیستم سلامت ، در ارتقای سلامت افراد جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند . یکی از راههای ارائه خدمات سلامت مطلوب ، تربیت دانشجویان آزموده است. فرآیند یاددهی – یادگیری فرآیند یک سویه نبوده ودر فرایند یاد گیری یادگیرنده در پروسه ای قرار می گیرد که در بخش های مختلف آن باید اقدام های مشخصی را انجام دهد و در پایان این فرایند ، صلاحیت های جدیدی را کسب نماید . تعیین این عوامل و توجه به آنها در برمامه ریزی آموزشی میتواند اثر بخشب آموزش را اعتلا بخشد، لذا در این مطالعه سعی گردید عوامل فردی موثر بر یادگیری مورد یررسی قرار گیرد. طبق کد های حاصل از مطالعه رفتارهای فردی موثر بر یادگیری در 2 طبقه شامل1) رفتارهای فردی مربوط به یاد دهنده و2) رفتارهای فردی مربوط به یادگیرنده طبقه بندی شدند. محور های فرعی مربوط به طبقه اول شامل ارزیابی دانشجو ، انگیزش زایی دردانشجو توسط استاد ، حضور مناسب اساتید و علاقه و رغبت استاد جهت تدریس و کاهش دادن استرس دانشجو، نظارت مستقیم بر یاد گیری ، به عنوان رفتار های فردی مربوط به یاددهنده که موثر بر یادگیری دانشجویان می تواند باشد بدست آمد. محور های فرعی مربوط به طبقه دوم (رفتارهای فردی مربوط به یادگیرنده) نیز شامل آمادگی قبلی ،تداوم تمرینات، انگیزش برای یادگیری و داشتن خلاقیت در بکار گیری آموخته ها می باشد. اجرای فرایند یاددهی – یادگیری از طریق تعامل موثر مربیان لایق و کارآمد و دانشجویان باتوجه به ویژگی های موثر بدست آمده از تحقیق می تواند دانشجویان را قادر سازد تابه اهداف آموزشی در مرکز آموزش مهارتهای بالینی برسند.
Title
assessment effect of students behavious on their learning in CSC department of ardebil university of medical scienses
Item Type: | Conference or Workshop Item (Poster) |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
نویسنده مسئول : | نسرین فولادی |
نویسنده : | حسین علیمحمدی |
نویسنده : | فرهاد پورفرضی |
نویسنده : | آنیتا آذرکلاه |
Uncontrolled Keywords: | یادگیری ، مرکز آموزش مهارتهای بالینی |
Subjects: | W Health professions > Medical Education W.18 |
Divisions: | Faculty of Medicine > Department of Pediatrics , Community Medicine Faculty of Medicine > Department of Basic Sciences > Department of Microbiology |
ID Code: | 1516 |
Deposited By: | Dr Nasrin Fouladi |
Deposited On: | 11 May 1389 04:22 |
Last Modified: | 31 Mar 1393 08:10 |
Repository Staff Only: item control page