title

اثر عملکرد زیست محیطی و افشای مسئولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی با رویکرد مدیریت بحران

خسروی پور, نگار ، فروغی نسب, محمد ، پورصادقیان, محسن (1398) اثر عملکرد زیست محیطی و افشای مسئولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی با رویکرد مدیریت بحران. در: نهمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا, 25 تا 27 خرداد 1398, مرکز بین المللی همایش های رازی تهران.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
متنی - نسخه چاپ شده
96kB

آدرس اینترنتی رسمی : https://civilica.com/doc/929497/

خلاصه فارسی

زمینه و هدف: مسئولیت پذیری اجتماعی و افشاگریهای مرتبط با آن ازجمله عواملی هستند که بر عملکرد مالی شرکتها تاثیر بسزایی دارند و این مهم بر بروز بحران در هر مورد موثر است. لذا این مطالعه باهدف اثر عملکرد زیست محیطی و افشای مسئولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی با رویکرد مدیریت بحران صورت گرفت. روش کار: در این مطالعه توصیفی – کاربردی اطلاعات شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 1391 تا پایان سال 1395 جمع آوری شد. 133 شرکت انتخاب و وارد مطالعه شدند. متغیرهای عملکرد زیست محیطی و افشای مسئولیت اجتماعی موردبررسی قرار گرفت. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و از آزمونهای آماری رگرسیون خطی چند متغیره، دوربین – واتسون، اف لیمر، هاسمن، اف فیشر، ضریب تعیین و ضریب تعیین تعدیل شده استفاده شد.یافته ها: یافته ها مطالعه نشان داد که عملکرد زیست محیطی بر عملکرد مالی، تاثیر مثبت و معناداری دارد همچنین افشای اطلاعات مسئولیت های اجتماعی بر عملکرد مالی، تاثیر مثبت و معناداری دارد.نتیجه گیری: بر اساس یافته ها میتوان نتیجه گرفت که عملکرد زیست محیطی که خود میتواند سبب جلوگیری از بروز بحران در این زمینه گردد و نیز افشای مسئولیت اجتماعی شرکت که بر عملکرد مالی، تاثیر مثبت و معناداری دارند میتواند در شرایط بحران مالی و بروز سایر بحرانهای اجتماعی موثر باشد.

عنوان انگليسی

The effect of environmental performance and disclosure of corporate social responsibility on financial performance with a crisis management approach


نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (پوستر )
زبان سند : انگلیسی
نویسنده اول :نگار خسروی پور
نویسنده مسئول :محمد فروغی نسب
نویسنده :محسن پورصادقیان
کلیدواژه ها (فارسی):عملکرد زیست محیطی ، افشای مسئولیت اجتماعی ، عملکرد مال ، مدیریت بحران
موضوعات :WA بهداشت عمومي
WA بهداشت عمومي
بخش های دانشگاهی :دانشکده بهداشت > گروه بهداشت حرفه ای
کد شناسایی :15358
ارائه شده توسط : دکتر محسن پورصادقیان
ارائه شده در تاریخ :16 اسفند 1400 11:02
آخرین تغییر :16 اسفند 1400 11:02

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...