title

تولید محتوای آموزشی واحد درس چشم پزشکی به روش نقش آفرینی

سعیدی, قاسم and اوجاقی, حبیب and حسین نژاد, مهدی and کامران, عزیز and نورمحمد, احد (1401) تولید محتوای آموزشی واحد درس چشم پزشکی به روش نقش آفرینی. MD (پایان نامه) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل.






[img]
Preview
Text - final reserch project report
1MB
[img]
Preview
Text - final reserch project report
728kB
[img] Text - final reserch project report
محدود به Repository staff only

1MB
[img] Text - final reserch project report
محدود به Repository staff only

4MB
[img] Other (data) - فایل ضمیمه
محدود به Repository staff only

29kB

Official URL: https://lib.arums.ac.ir/cgi-bin/koha/opac-ISBDdeta...

Persian Abstract

زمینه: یکی از اهداف و برنامه های طرح تحول آموزشی در حیطه آموزش پزشکی گسترش آموزش مجازی در دانشگاه هاست. در دسترس پذیری، آموزش به کمک مولتی مدیا، قابلیت اجرای شیوه های نوین ارزشیابی و آموزش که سطوح بالاتر آموزش افراد را می سنجد از مزیت های آموزش مجازی است. نبود منبع مناسب و متناسب با درس چشم پزشکی نیازی بود که طی مصاحبه با دانشجویان حس می شد. هدف: تولید محتوای آموزشی مبتنی بر مولتی مدیای آموزشی با توجه به سرفصل مباحث چشم پزشکی است تا بتوان به کمک آن به این خلأ آموزشی پاسخ گفت. مواد و روش‌ها: این محتوا در قالب یک DVD آموزشی شامل 9 ساعت و 46 دقیقه محتوای ویدئویی، قریب به 200 عکس آموزشی و بانک سوال حاوی بیش از 180 سوال چهار گزینه ای می باشد. جهت ارزیابی از پرسشنامه ارزیابی کیفیت تولید محتوای آموزشی طراحی شده محقق استفاده شد. این مطالعه بر روی 70 نفر از دانشجویان پزشکی انجام گرفت. داده های حاصل به کمک نرم افزار SPSS 26 مورد تحلیل قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت آن مورد آنالیز قرار گرفت. یافته‌ها: حداقل امتیازی که کسب شده رقم 116 که معادل 54 درصد نمره است و حداکثر آن 215 می باشد. نمره میانگین کسب شده محتوا رقم 184.94 می باشد که معادل 86 درصد نمره ارزیابی می باشد که نمره ی خوبی می باشد. نتیجه گیری: با اجرای این طرح به اهدافی از جمله تولید محتوای آموزشی جامع درس چشم پزشکی، دسترسی آسان تر به مطالب، اطلاعات بیماری ها و ساخت مولتی مدیای آموزشی در راستای ارتقای آموزش درس چشم پزشکی گام برداشتیم.

Title

Production of educational content of ophthalmology course by role-playing method

English Abstract

Background: One of the new methods in the field of continuing education for undergraduate students and physicians is the use of e-learning. With the onset of the Corona pandemic crisis and the threat of the face-to-face education system in universities, due to insufficient familiarity of professors and students with e-learning platforms, one of the major challenges was the lack of appropriate and comprehensive e-learning contents. Aim: The production of educational content is based on educational multimedia according to the topics of ophthalmology courses so that this educational gap can be answered with its help. Materials and Methods: This content in the form of an educational DVD contains 9 hours and 46 minutes of video content, nearly 200 educational photos and a question bank containing more than 180 four-choice questions. In order to evaluate, the researcher's designed educational content quality evaluation questionnaire was used. This study was conducted on 70 medical students. The resulting data were analyzed with the help of SPSS 26 software and its strengths and weaknesses were analyzed. Results: The minimum score obtained is 128, which is equivalent to 59/5% of the score, and the maximum score is 215. The average score obtained for the content is 201.44, which is equivalent to 93.7% of the evaluation score, which is a very good score. Conclusion: With the implementation of this plan, we have taken steps to achieve goals such as the production of comprehensive educational content for the ophthalmology courses, easier access to the materials, and the creation of educational multimedia in order to improve the education of the ophthalmology course unit.

Item Type:Thesis ( MD)
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :قاسم سعیدی
استاد راهنما :حبیب اوجاقی
استاد مشاور :مهدی حسین نژاد
استاد مشاور :عزیز کامران
دانشجو :احد نورمحمد
Uncontrolled Keywords:درس چشم پزشکی، تولید محتوا، مولتی مدیا، آموزش پزشکی
کلیدواژه ها (انگلیسی):Ophthalmology course, content production, multimedia, medical education.
Subjects:W Health professions > Medical Education W.18
Divisions:Faculty of Medicine > Educational Development Office
Faculty of Medicine > research unit > sumitted thesis
Faculty of Medicine > Department of Surgery
ID Code:16096
Deposited By: Mr farhad khodaei
Deposited On:29 Jun 1401 11:37
Last Modified:29 Jun 1401 11:37

Repository Staff Only: item control page

Document Downloads

More statistics for this item...