title

کرونا ویروس (COVID-19) و بارداری: مطالعه مروری

جگرگوشه, شيوا ، مصطفی زاده, فریده (1399) کرونا ویروس (COVID-19) و بارداری: مطالعه مروری. در: اولین کنگره ملی سیمای سلامت خانواده, 25-27 شهریور 1399, دانشگاه علوم پزشکی اردبیل- دانشکده پرستاری و مامایی.

این آخرین ویرایش عنوان است.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
تصویر - نسخه چاپ شده
148kB

خلاصه فارسی

عفونت کرونا ویروسی نوین (COVID-19) یک بیماری جهانی است که تمام جهان را درمعرض خطر قرارداده است.جمعیت انسانی به طورکلی مستعد ابتلا به (COVID-19) هستند.این بیماری زنان باردار را که به علت شرایط فیزیولوژی بارداری در حالت ویژه ای از سرکوب سیستم ایمنی قرار دارند؛ درمعرض خطر بسیار زیادی قرارمی دهد. به همین علت متخصصان به بسیاری از مشکلات حاملگی در مبتلایان به این بیماری شامل روشهای تشخیصی، درمان و مدیریت زایمان دربارداری است؛ توجه می کنند.آگاهی از خطر روش های تشخیصی ،درمان ومراقبت این بیماری در طول بارداری و مراقبت های حین زایمان از مادران مبتلا و همچنین تاثیر بر روی جنین و نوزادان مادران مبتلا به کرونا بسیار مهم است. به همین علت این مطالعه با هدف ارائه روش های تشخیصی و مراقبت زایمانی و درمان این بیماری و پیامدهای مادری و نوزادی در مادران مبتلا به کرونا ویروس در بارداری انجام شده است. روش کار: این مقاله یک مطالعه مروری است و جمع آوری اطلاعات بر اساس جستجو در مقالات بالینی منتشر شده در پایگاه های داده های علمی نظیر جهاد دانشگاهی، سیلویکا،pubmed وgoogle scholar از اواخرسال2019 تا2020 وکتاب های مرجع با استفاده از کلمات کلیدی صورت گرفته است. در نهایت داده های گرد آوری شده تحلیل و نتیجه گیری شده است. نتایج:روشهای تشخیص و درمان این بیماری بر اساس شدت و درگیری ارگان های مختلف و در بارداری با درنظرگرفتن سلامت مادر و جنین صورت میگیرد. نتیجه گیری: عفونت کرونا ویروسی نوین(COVID-19) یک بیماری پیچیده با درگیری ارگان های مختلف و تظاهرات بالینی متفاوت با توجه به پاسخ سیستم ایمنی افراد است. درمان ومراقبت این بیماری مخصوصا در بارداری و پیامدهای مادری و نوزادی این بیماری بسیار حایز اهمیت است.

عنوان انگليسی

Corona virus (COVID-19) and pregnancy: a review Study


نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (سخنرانی )
نویسنده مسئول :شيوا جگرگوشه
نویسنده :فریده مصطفی زاده
کلیدواژه ها (فارسی):بیماری ویروسی کروناCOVID-19)) ،حاملگی و کرونا ویروس، تشخیص COVID-19)) در بارداری، عوارض مادری و نوزادی COVID-19)) در باردار
موضوعات :WQ مامایی
بخش های دانشگاهی :دانشکده پرستاری و مامایی > بخش مامایی
کد شناسایی :16422
ارائه شده توسط : خانم شیوا جگرگوشه
ارائه شده در تاریخ :14 آذر 1401 10:18
آخرین تغییر :14 آذر 1401 10:18

ویرایش های موجود این سند

  • کرونا ویروس (COVID-19) و بارداری: مطالعه مروری. (deposited 14 آذر 1401 10:18) [Currently Displayed]

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...