title

ًنقش میانجی رفتارهای شهروندی مشارکتی در ارتباط رفتارهای تعاملی کارکنان با ارزش درک شده خدمات و وفاداری مراجعیين بیمارستان ولایت شهرستان گرمی

ادهم, داود ، شکرپور, سلیم (1401) ًنقش میانجی رفتارهای شهروندی مشارکتی در ارتباط رفتارهای تعاملی کارکنان با ارزش درک شده خدمات و وفاداری مراجعیين بیمارستان ولایت شهرستان گرمی. کارشناسی ارشد (پایان نامه) دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی شهرستان گرمی استان اردبیل ایران.

متن کامل


[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
1MB

خلاصه فارسی

در این پژوهش تلاش شد تا به بررسی رفتارهای تعاملی کارکنان بر ارزش درک شده خدمات و وفاداری با توجه به نقش میانجی رفتارهای شهروندی و رفتارهای مشارکتی پرداخته شود. جامعه آماری این تحقیق مراجعین بیمارستان ولایت شهرستان گرمی بودند که حجم نمونه براساس روش هومن 350 نفر و به شیوه تصادفی در دسترس گزینش شدند . ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های استاندارد رفتارهای تعاملی کارکنان، رفتارهای شهوندی، رفتارهای مشارکتی و ارزش درک شده خدمات و وفاداری بودند که روایی و اعتبار آنها با استفاده از روایی سازه با حذف تعدادی از سوالات پرسشنامه های رفتارهای تعاملی کارکنان، رفتارهای شهروندی، رفتارها مشارکتی و ارزش درک شده خدمات و وفاداری و پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ که ضریب اعتماد هر یک از پرسشنامه ها ایشتر ار 7/. به دست آمدبه تایید رسید جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای Amos20 و SPSS22 استفاده شد. نتایج برای مدل مفهومی در حالت اولیه مناسب تشخیص داده نشد و بعد از آرایش مدل مفهومی شاخص های برای کفایت مدل مناسب تشخیص داده شدند(036/.=RMSEA) جهت بررسی توزیع داده ها از آزمون کشیدگی و چولگی استفاده گردید که نتایج نشان دهنده نرمال بودن توزیع داده ها بود نتایج آزمون فرضیات نشان داد بین رفتارهای تعاملی کارکنان و ارزش درک شده خدمات و وفاداری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و رفتارهای شهروندی و مشارکتی در این رابطه نقش میانجی داشتند. همچنین رابطه رفتارهای تعاملی کارکنان با رفتارهای شهروندی و مشارکتی مثبت و معنادار بود.و بین رفتارهای شهروندی و مشارکتی با ارزش درک شده خدمات و وفاداری رایطه مثبت و معنی داری وجود داشت.در پایان می توان نتیجه گیری کرد که از طریق رفتارهای شهروندی و مشارکتی میتوان تاثیر غیرمستقیم رفتارهای تعاملی کارکنان بر ارزش خدمات درک شده خدمات و وفاداری را مشاهده نمود.

عنوان انگليسی

The mediating role of citizenship and participatory behaviors in relation to employees' interactive behaviors with perceived value of services and loyalty of Germi Velaiat hospital

خلاصه انگلیسی

In this research, an attempt was made to examine the impact of interactive behaviors of employees on the perceived value of services and loyalty, considering the mediating role of citizenship behaviors and cooperative behaviors. Homan method, 350 people were randomly selected and available. The data collection tools were standard questionnaires of employees' interactive behaviors, citizenship behaviors, cooperative behaviors, and the perceived value of services and loyalty. Questionnaires of interactive behaviors of employees, citizenship behaviors, cooperative behaviors and the perceived value of services and their loyalty and reliability were confirmed by using Cronbach's alpha test where the reliability coefficient of each questionnaire was more than 0.7. Amos20 and SPSS22 software were used. The fitting results of the conceptual model were not found to be suitable in the initial state, and after arranging the conceptual model, the indicators for the adequacy of the model were found to be suitable (RMSEA = 0.036). The results of the hypothesis test showed that there is a positive and significant relationship between the interactive behaviors of employees and the perceived value of services and loyalty, and citizenship behaviors and cooperative behaviors had a mediating role in this relationship. Also, the relationship between employees' interactive behaviors and citizenship behaviors and cooperative behaviors was positive and significant. And there was a positive and significant relationship between citizenship behaviors and cooperative behaviors with perceived service value and loyalty. In the end, it can be concluded that through citizenship behaviors and cooperative behaviors, the indirect effect of interactive behaviors of employees on the perceived value of services and loyalty can be observed.

نوع سند :پایان نامه (کارشناسی ارشد )
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :داود ادهم
نگارنده:سلیم شکرپور
کلیدواژه ها (فارسی):رفتارهای تعاملی کارکنان، رفتارهای شهروندی، رفتارهای مشارکتی، ارزش درکشده خدمات، وفاداری
کلیدواژه ها (انگلیسی):employee interactive behaviors, citizenship behaviors, cooperative behaviors, perceived service value, loyalty
موضوعات :WA بهداشت عمومي > WA 400 بهداشت حرفه ای
WA بهداشت عمومي > WA 400 بهداشت حرفه ای

WA بهداشت عمومي > WA 18 آموزش بهداشت
WA بهداشت عمومي > WA 18 آموزش بهداشت
بخش های دانشگاهی :دانشکده بهداشت > مدیریت سلامت
کد شناسایی :16457
ارائه شده توسط : دکتر داود ادهم
ارائه شده در تاریخ :15 آذر 1401 12:46
آخرین تغییر :15 آذر 1401 12:46

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...