title

بررسی میزان توجه به مولفه های اخلاقی و ویژگی های رهبران بر اساس آموزه های اسلامی در موسسه آموزشی و تحقیقاتی ( مطالعه کمی در صنایع دفاعی)

حمیدوند, عدیل ، کمال, نصرتی (1402) بررسی میزان توجه به مولفه های اخلاقی و ویژگی های رهبران بر اساس آموزه های اسلامی در موسسه آموزشی و تحقیقاتی ( مطالعه کمی در صنایع دفاعی). در: اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه, 1402/05/11, موسسه آموزش عالی راه دانش بابل.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
تصویر
128kB
[img]
پیش نمایش
متنی - نسخه چاپ شده
708kB

خلاصه فارسی

هدف این پژوهش، بررسی میزان توجه به مولفه های اخلاقی و ویژگی های رهبران بر اساس آموزه های اسلامی در موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع است. روش توصیفی و از نوع کمی هست. جامعه آماري اين پيمايش 500 نفر از کارکنان موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع بود، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران تعداد 217 نفر از آنها به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه محقق ساخته در این تحقیق نیز از طریق بازبینی توسط کارشناسان مربوطه و همچنین تحلیل عاملی تایید و سپس پایایی کل پرسشنامه نیز به روش آلفای کرونباخ 98/0 محاسبه گردید. برای تحلیل داده ها از نرم افزار آماری 22SPSS استفاده شد. نتایج بدست آمده با توجه به سوالات پژوهش نشان داد که ميزان بکارگیری مبانی اخلاقی در مدیریت اسلامی توسط مدیران موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع در اداره و تحقق اهداف سازمان، بالاتر از سطح متوسط مي باشد. همچنین ميزان برخورداری مدیران موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع به ویژگی های رهبران اسلامی در اداره و تحقق اهداف سازمان، بالاتر از سطح متوسط گزارش شد.

عنوان انگليسی

Investigating the amount of attention paid to the moral components and characteristics of leaders based on Islamic teachings in educational and research institutes

خلاصه انگلیسی

با سلام و احترام خواهشمندم اصلاحات زیر را انجام سپس سند را ارسال فرمایید 1- گواهی ارائه را بارگذاری فرمایید 2-مشخصات همایش را بطور کامل تکمیل نمایید با سپاس اداره علم سنجی دانشگاه

نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (سخنرانی کلاسی)
زبان سند : فارسی
نویسنده :عدیل حمیدوند
نویسنده مسئول :نصرتی کمال
کلیدواژه ها (فارسی):اخلاقی ، ویژگی های رهبر، آموزه های اسلامی ، آموزشی و تحقیقاتی
کلیدواژه ها (انگلیسی):Ethical, characteristics of the leader, Islamic teachings, educational and research
موضوعات :W حرفه پزشکی > W.20.55 H9 عناوین ویژه
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه معارف اسلامي
کد شناسایی :16732
ارائه شده توسط : آقای عدیل حمیدوند
ارائه شده در تاریخ :29 بهمن 1402 09:23
آخرین تغییر :29 بهمن 1402 09:23

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...