title

دوره آموزش الکترونیکی پوکی استخوان: مرور سیستماتیک با رویکرد توسعه یک دوره مجازی جامع برای پزشکان عمومی

نعیمی, رویا ، سنجری, مهناز ، اعلا, مریم ، اطلسی, رشا ، فهیم فر, نوشین ، استوار, افشین ، نوملی, مهین ، مهرداد, ندا ، لاریجانی, باقر (1402) دوره آموزش الکترونیکی پوکی استخوان: مرور سیستماتیک با رویکرد توسعه یک دوره مجازی جامع برای پزشکان عمومی. Journal of Diabetes & Metabolic Disorders ــ 22 (2). ص.ص.1-16. شاپا 2251-6581

متن کامل

[img]
پیش نمایش
متنی - نسخه چاپ شده
865kB

آدرس اینترنتی رسمی : https://link.springer.com/article/10.1007/s40200-0...


عنوان انگليسی

Osteoporosis e-learning courses: A systematic review to develop a comprehensive virtual course for General Practitioners

خلاصه انگلیسی

Purpose One of the key strategies for effective management of osteoporosis is training health care professionals on early diagnosis and treatment of osteoporosis according to a structured course. The aim was to investigate the e-learning courses on osteoporosis around the world in order to develop an online course on osteoporosis management for general practitioners (GPs). Methods In this review, the Web of Science, Scopus, PubMed, Embase, and ERIC databases and the Google search engine were searched until March, 2021.Then, the contents of the eligible courses were extracted by two researchers independently and verified. After that, the content for an online course for GPs was developed and approved by a panel of experts constituted of endocrinologists, orthopedists, and other specialties involved in the management of osteoporosis to develop the final online course for GPs. Results In this review, 22 e-learning courses provided through 3 studies, and 19 websites were included. The content of the osteoporosis e-learning course was categorized into ten thematic categories including bone health, osteoporosis definitions and pathophysiology, prevention of osteoporosis, diagnosis of osteoporosis, fractures, non-pharmacological treatments, pharmacological treatments, treatment follow-up, postmenopausal considerations and hands-on work. The final modules for the osteoporosis e-learning contained five main categories, including bone measurement and fracture risk assessment, diagnosis of osteoporosis, clinical management, monitoring and follow-up, and sarcopenia. Conclusion Through a systematic approach, we developed modules for e-learning of osteoporosis management, which can be used to improve knowledge and skills of GPs in their practice in our setting.

نوع سند :مقاله
زبان سند : انگلیسی
نویسنده اول :رویا نعیمی
نویسنده مسئول :مهناز سنجری
نویسنده :مریم اعلا
نویسنده :رشا اطلسی
نویسنده :نوشین فهیم فر
نویسنده :افشین استوار
نویسنده :مهین نوملی
نویسنده :ندا مهرداد
نویسنده :باقر لاریجانی
ضریب تاثیر و نمایه مجلات:Indexed in: Scopus, ESCI, PubMed/PMC
کلیدواژه ها (انگلیسی):Osteoporosis, Healthcare providers, E-learning
موضوعات :W حرفه پزشکی > W 26/55.I4 انفورماتیک پزشکی ، سیستم ذخیره و بازیابی اطلاعات
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه علوم پایه > بخش مدیریت اطلاعات سلامت
کد شناسایی :17766
ارائه شده توسط : دکتر رویا نعیمی
ارائه شده در تاریخ :06 دی 1402 09:30
آخرین تغییر :06 دی 1402 09:30

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...