title

ارزیابی دوره دكتری پرستاري ايران (کاربرد الگوی سیپ(CIPP))

تذکری, زهرا and مظاهری, عفت and نم نبات, محبوبه and ترابي زاده, كامليا and فتحي, سولماز and ابراهیمی بلیل, فاطمه (1389) ارزیابی دوره دكتری پرستاري ايران (کاربرد الگوی سیپ(CIPP)). مجله علمی و پژوهشی دانشکده پرستاری مامایی اردبیل ــ 12 (2). pp. 44-51.

[img]
Preview
Text - Published Version
132kB

Persian Abstract

زمینه وهدف :برنامه های آموزش عالی جهت ارتقا کیفیت و داشتن پویایی نیاز به ارزشیابی و بررسی های کمی وکیفی دارند.در این مطالعه از الگوی ارزشیابی،که توسط دانیل ال استافل بیم(1971،2000) تحت عنوان سیپ مطرح گردیده جهت ارزشیابی نظام آموزشی دکتری پرستاری ایران استفاده شد. روش کار:ارزشیابی برنامه دکتری پرستاری ایران با توجه به الگوی سیپ در چهار حیطه زمینه ، درون داد، فرایند و برونداد انجام شد.جهت انجام ارزشیابی جمع آوری اطلاعات به طریق زیر صورت گرفت:جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و مصاحبه رو در رو و مصاحبه تلفنی با 12 نفر در مقاطع مختلف ، صاحبنظران و دانش آموختگان سالهای گذشته و دانشجویان تر مهای مختلف در حال تحصیل دوره دکتری پرستاري محیط پژوهش را دانشکده های پرستاری تهران ، اصفهان، شیراز و تبریز تشکیل می دادند. نتایج:ارزشیابی برنامه دکتری پرستاری ایران طبق الگوی سیپ نشان داد در قسمت تاریخچه ، فلسفه ، رسالت ، چشم انداز و اهداف کلی دروس فوق عاری از عیب ونقص اساسی می باشند و مشخصات دوره و محتوای دروس نیز باتوجه به فلسفه واهداف همخوانی دارد ولی نتایج ارزشیابی نشان می دهد که مشکلات عمده در بخش فرآیند و اجرا مطرح است و حيطه برون داد به علت خوب اجرا نشدن قسمت فرایند،تحت الشعاع قرار می گیرد. نتیجه گیری: قسمت فرآیند واجرا در ايران باید تقویت شود کلمات کلیدی: دوره دکتری، ایران ،الگوی سیپ(CIPP)



Item Type:Article
زبان سند : فارسی
نویسنده اول :زهرا تذکری
نویسنده مسئول :عفت مظاهری
Uncontrolled Keywords:دوره دکتری، ایران ،الگوی سیپ(CIPP
Subjects:WY Nursing > Nursing Education WY.18
Divisions:Faculty of Nursing & Midwifery > Department of Nursing
ID Code:1780
Deposited By: MS Effat Mazaheri
Deposited On:18 Aug 1389 03:15
Last Modified:07 Jul 1393 06:27

Repository Staff Only: item control page

Document Downloads

More statistics for this item...