امانی, فیروز and نفتچی, پروانه (1389) بررسی میزان رضایت بیماران از عملکرد پرسنل بیمارستان. در: سومین کنگره بین المللی حقوق پزشکی و حقوق بیماران, 5-3 اسفند ماه 1389, جزیره کیش.
|
Text
- Published Version
112kB |
Official URL: http://www.iranmedicallaw.com/
Persian Abstract
مقدمه:رضایتمندی بیمار مفهومی است که امروزه در مراقبتهای بهداشتی و درمانی اهمیت بسیار ویژه ای یافته و یکی از اهداف مهم و اولویت دار سیستم های بهداشتی و درمانی بوده و یکی از نتایج مهم توجه به کیفیت،رضایت گیرندگان این خدمت از نحوه ی ارائه ی آنها میباشد. یکی از عوامل مهم در رضایتمندی بیماران نحوه ی رفتارو برخورد گروه پزشکی با بیماران بوده وپرسنل در این بین نقش مهم و بسزایی دارد،ازین رواین پژوهش با هدف بررسی میزان رضایتمندی بیماران از نحوه ی رفتار پرسنل انجام شد. مواد و روشها: این پژوهش یک مطالعه ی توصیفی مقطعی بود. جامعه مورد پژوهش بیماران بستری در بیمارستان های امام خمینی(ره)،علوی وفاطمی شهر اردبیل بود.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای شامل 25 سوال بود و روش انتخاب نمونه ها به روش نمونه گیری تصادفی بود. یافته ها: همچنین نتایج تحقیق نشان داد عواملی مثل بیمارستان،سطح تحصیلات و مدت زمان بستری بر میزان رضایتمندی بییماران تاثیر داشته،لیکن متغیرهایی چون جنس محل سکونت و دفعات بستری دخالتی در میزان رضایتمندی نداشتند. نتیجه گیری: یافته های حاصل از پژوهش بیانگر این بود که میزان رضایتمندی بیماران از نحوه ی رفتار پرسنل در حد خوبی بوده لیکن،هنوز جای فعالیت برای افزایش این رضایتمندی وجود دارد.
Title
study rate of patient satisfaction from hospital personal performance
English Abstract
Patient satisfaction is a concept that have important role in health care .One of the main goals in health systems and one of the important results is satisfaction of patients from services. One of the important factors in patient satisfaction is behavior of medical team with patients and personals. The aim of this study is to survey patient's satisfaction rate from Personnel Performance. This is a cross sectional descriptive study that has been done on 150 personal of Emam , Alavi and Fate-mi hospitals. Data collected by a questionnaire include 25 questions and method of sampling was ran-dom sampling. Results showed that factors such as hospitals, education level and hospitalized time have significant effects on patient satisfactions but other variables such as sex, area and number of hospitalized have not significant effects on patient satisfactions. Results showed that the rate of satisfaction from personal behavior is in good level but it is necessary to try for increasing satisfactions.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Poster) |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
نویسنده اول : | فیروز امانی |
نویسنده مسئول : | پروانه نفتچی |
Uncontrolled Keywords: | بیمار ، پرسنل ، رضایتمندی بیمار ، نحوه ی رفتار |
کلیدواژه ها (انگلیسی): | Patient , personal , patient satisfaction , behavior |
Subjects: | WA Public Health > WA. 900 Vital Statistics WA Public Health > WA. 900 Vital Statistics |
Divisions: | Faculty of Medicine > Department of Basic Sciences > Department of Vital Statistics |
ID Code: | 2259 |
Deposited By: | Dr Firouz Amani |
Deposited On: | 23 Jan 1390 08:53 |
Last Modified: | 03 Dec 1391 11:26 |
Repository Staff Only: item control page