مصطفی زاده, فریده (1389) قصه گویی ، روشی نوین در آموزش بالینی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشكي ــ 2 (2). pp. 53-57. شاپا 7284-2008
|
Text
- Published Version
1MB |
Official URL: http://www.edcjour.gums.ac.ir
Persian Abstract
مقدمه : قصه گویی یک روش آموزشی فعال و موثر در امر آموزش بالینی پرستاری و مامایی بشمار میرود که باعث ایجاد یادگیری عمیق و تفکر انتقادی در دانشجویان و ارتقاء سطح مهارتها ی بالینی در دانشجویان می شود . قصه و قصه گویی قرن هاست که بهترین راه بیان ارزوهاست و قصه زبان مشترک انسان ها برای انتقال ارزشهای اخلاقی و معنوی از نسلی به نسل دیگر است.قصه گویی در افرایش دانش و عملکرد دانشجویان در بالین اثر بیشتری از روش سخنرانی دارد و توصیه میشود ار این روش برای اموزش بالینی دانشجویان استفاده شود.
Title
Storytelling : a new clinical education method
English Abstract
Background : Storytelling is on of the efficacy educational method which can be used in the Midwifery clinical education programs . Storytelling is on of the effective educational method whice can be used in clinical education programs. teaching that increased cognitive learning and skills in students. The purpose of review study was determined of use in storytelling in clinical education in students Conclusion: the impact of storytelling method in enhanced Midwifery knowledge was significantly more than simple lecture method. There fore it is highly recommended to use this method for teaching in Midwifery students.
Item Type: | Article |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
نویسنده مسئول : | فریده مصطفی زاده |
Uncontrolled Keywords: | دانشجويان ، قصه گويي ، اموزش باليني |
کلیدواژه ها (انگلیسی): | students - storytelling - clinical education |
Subjects: | WQ Obstetrics > WQ.18 Obstetrics Education |
Divisions: | Faculty of Nursing & Midwifery > Department of Midwifery |
ID Code: | 2386 |
Deposited By: | MS Farideh Mostafazadeh |
Deposited On: | 09 Mar 1390 07:53 |
Last Modified: | 01 Apr 1393 08:33 |
Repository Staff Only: item control page