title

رضايت بيماران بستري از خدمات پرستاري

شهباززادگان, سمیرا (1389) رضايت بيماران بستري از خدمات پرستاري. در: سومین کنگره بین المللی حقوق پزشکی, 5-3 اسفند ماه 1389, جزیره کیش.

[img]
Preview
Image (JPEG) - Published Version
2MB
[img]
Preview
Image (JPEG) - Published Version
1MB

Official URL: http://iranmedicallaw.com/

Persian Abstract

سابقه و هدف: ميزان رضايتمندي بيماران يك معيار مهم براي ارزيابي كيفيت مراقبتهاي بهداشتي است و اطلاعات مهمي را از نظر برآورده شدن نيازها، ارزشها و انتظارات مددجويان در اختيار قرار مي دهد. هدف از اين تحقيق تعيين ميزان رضايت بيماران از خدمات پرستاري در بيمارستانهاي اردبيل بود. روش ها: اين پژوهش يك مطالعه توصيفي است كه اطلاعات آن بوسيله پرسشنامه‌ (مشخصات بيمار و میزان رضايت بيماران ازخدمات پرستاري) جمع آوري شد. تعداد نمونه 400 نفر بودند كه بصورت تصادفي از بين بيماران بيمـاران ترخيـص شده از بيمارستانهای دولتی شهر اردبیل انتخاب شدند، ميزان رضايت بيماران با استفاده از مقياس درجه بندي ليكرت مورد سنجش قرار گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و روشهاي آماري توصيفي بررسی شدند. نتايج: بين متغيرهـاي جنس، سن و سطح تحصيلات، سابقه بستري و رضايت از خدمات پرستاري ارتباط معني دار وجود داشت. 7/57% از خدمات پرستاری "راضی" و 23/14 % "نسبتا ًراضی" بوده و 07/28% از واحدهای پژوهش از خدمات پرستاری "نارضایتی" داشتند. نتیجه گیری: خدمات پرستاري توانست در 7/57 درصد موارد رضايت واحدهاي مورد پژوهـش را جلب كند. توجه بیشتر نسبت به افزايش سطح رضايت بيماران از خدمات بهداشتي لازم است.



Item Type:Conference or Workshop Item (Poster)
زبان سند : فارسی
نویسنده مسئول :سمیرا شهباززادگان
Uncontrolled Keywords:رضايتمندي ، بیمار ، خدمات پرستاري
Subjects:WY Nursing
Divisions:Faculty of Nursing & Midwifery > Department of Midwifery
ID Code:2437
Deposited By: Dr Samira Shahbazzadegan
Deposited On:19 Aug 1390 08:56
Last Modified:25 Jun 1391 09:24

Repository Staff Only: item control page

Document Downloads

More statistics for this item...