title

بررسی رابطه بین سرسختی، سبک های تفکر و مهارت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اراک

صمدزاده, مهدی ، عباسی, مسلم ، شهباززادگان, بیتا (1390) بررسی رابطه بین سرسختی، سبک های تفکر و مهارت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اراک. Procedia - Social and Behavioral Sciences ــ 28 . ص.ص.286-292. شاپا 1877-0428

متن کامل

[img] متنی - نسخه چاپ شده
محدود به فقط پرسنل سامانه

362kB

آدرس اینترنتی رسمی : http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770...


عنوان انگليسی

Survey of Relationship between psychological hardiness, thinking styles and social skills with high school student's academic progress in Arak city

خلاصه انگلیسی

The main goal of this study was Survey of Relationship between psychological hardiness, thinking styles and social skills with high school student's academic progress in Arak city. The study design was applied and correlation type. The study population of this study was consist of all the males students of high schools in Arak city in 2009-2010(N=1588). The study samples were 210 individuals who were selected by multi-stage cluster sampling. Data were collected using researcher made questionnaire, documents and academic records, psychosocial hardiness questionnaire, thinking styles and social skills questionnaire. For data analysis, Pearson correlation coefficient and multivariate regression analysis to test entry were used. The results of Pearson correlation coefficient showed that there is significant correlation between psychosocial hardiness and thinking styles and social skills with academic performance progress(p<0/01). The results of multivariate regression analysis showed that there is significant correlation between psychosocial hardiness and thinking styles and social skills with academic performance progress.

نوع سند :مقاله
زبان سند : فارسی
نویسنده اول :مهدی صمدزاده
نویسنده مسئول :مسلم عباسی
نویسنده :بیتا شهباززادگان
ضریب تاثیر و نمایه مجلات:این مقاله در ویژه نامه کنفرانس 2nd World Conference on Educational Technology Researches – WCETR2012 ارائه شده است
کلیدواژه ها (فارسی):پیشرفت تحصیلی، سرسختی روان شناختی، مهارتهای اجتماعی و سبکهای تفکر
کلیدواژه ها (انگلیسی):psychological hardiness, thinking styles, social skills, academic performance progress, student
موضوعات :WM روانپزشکی
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > واحد توسعه آموزش
کد شناسایی :3265
ارائه شده توسط : دکتر بیتا شهباززادگان
ارائه شده در تاریخ :15 فروردین 1391 13:19
آخرین تغییر :28 بهمن 1400 11:26

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...