title

کاربرد شیوه های یادگیری مبتنی بر حل مساله و تفکر انتقادی در توانمندسازی دانشجویان پرستاری

قربانی, اعظم and قزلباش, سيما and قزلباش, سحر (1389) کاربرد شیوه های یادگیری مبتنی بر حل مساله و تفکر انتقادی در توانمندسازی دانشجویان پرستاری. در: اولین همایش کشوری تفکر انتقادی و نظام سلامت, 5-3 اسفند 1389, دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان. (Submitted)

[img]
Preview
Text
165kB

Persian Abstract

مقدمه: یادگیری مبتنی بر حل مساله یک شیوه دانشجو محور است و آموزش پرستاری از طریق این شیوه استقلال، تفکر انتفاد، قدرت تصمیم گیری و مهارت کار گروهی را در دانشجویان افزایش می دهد. هدف از این مطالعه بررسی کاربرد شیوه های یادگیری مبتنی بر حل مساله و تفکر انتقادی در توانمند سازی دانشجویان پرستاری می باشد. روش کار: این مطالعه یک مرور جامع است که با جستجو در پایگاه های اطلاعاتی « science direct,scopus ,pubmed,EBSCO,Scholar google» استفاده از کلیدواژه های « Nursing student,education,Empowerment,critical thinking,problem based learning» انجام شد. یافته ها: آموزش پرستاری با شیوه یادگیری مبتنی بر حل مساله سال 2004 آغاز شد، از خصوصیات عمده این شیوه سازماندهی برنامه درسی بر اساس مشکلی منشا گرفته از بالین است و شرایطی جهت بهبود کار گروهی، تفکر انتقادی، یادگیری مادام العمر و خود ارزشیابی را فراهم می کند. یادگیری مبتنی بر حل مساله انگیزه و علاقه دانشجویان را در کار با بیمار افزایش داده و به طرز مثبتی نگرش ان ها را تغییر می دهد، دانشجویان پرستاری زمانی احساس توانمندی و قدرت خواهند کرد که مربیان شان فرصت های بیشتری جهت تصمیم گیری و حل مساله فراهم کنند. نتیجه گیری: در شیوه یادگیری مبتنی بر حل مساله یادگیری بر اساس گروههای کوچک و خودهدایتی سازماندهی شده و میتنی بر هدف توسعه قدرت دانشجویان در تفکر انتقادی می باشد.کاربرد این شیوه در آموزش بالینی توانمندی دانشجویان را ارتقا می بخشد، بنابراین توسعه یادگیری در محیط بالینی و آگاه ساختن مربیان پرستاری از این شیوه امری بدیهی خواهد بود.



Item Type:Conference or Workshop Item (Poster)
زبان سند : فارسی
نویسنده مسئول :اعظم قربانی
نویسنده :سيما قزلباش
نویسنده :سحر قزلباش
Uncontrolled Keywords:یادگیری مبتنی بر حل مساله ، توانمندسازی ، آموزش دانشجویان پرستاری ، تفکر انتقادی
Subjects:WY Nursing > Nursing Education WY.18
WY Nursing
Divisions:Faculty of Nursing & Midwifery > Department of Nursing
ID Code:4973
Deposited By: MS Azam Ghorbani
Deposited On:18 Oct 1392 14:32
Last Modified:18 Oct 1392 14:32

Repository Staff Only: item control page

Document Downloads

More statistics for this item...