title

بررسی میزان رضایت مراجعین به دانشکده دندانپزشکی اردبیل در سال 91-92

زاد فتاح, فیروز ، بلوریان, مهرداد ، امانی, فیروز ، بندار, علی (1392) بررسی میزان رضایت مراجعین به دانشکده دندانپزشکی اردبیل در سال 91-92. دکتری حرفه ای (پایان نامه) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل.

متن کامل






[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
112kB
[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
160kB
[img] متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه

897kB
[img] متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه

125kB
[img] سایر (spss) - فایل ضمیمه
محدود به فقط پرسنل سامانه

11kB

آدرس اینترنتی رسمی : http://lib.arums.ac.ir

خلاصه فارسی

مقدمه: رضایت بیمار یکی از شاخصهای مهم ارزشیابی کیفیت مراقبتهای بهداشتی- درمانی است. یک نظام بهداشتی- درمانی کارا فقط از طریق ارائه خدمات مطلوب است که می تواند به وظیفه خود یعنی تامین سلامت افراد جامعه اقدام نماید، امروزه تحقیق پیرامون رضایت بیماران از خدمات ارائه شده ،طرفداران زیادی دارد زیرا هدف گروه درمانی ارائه خدمت و تامین نیاز و رضایت بیماران میباشد. هدف اصلی در این مطالعه بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به کلینیک دانشکده دندانپزشکی اردبیل در سال 92-91 نسبت به درمان میباشد. مواد و روشها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی بوده که در نیمسال دوم تحصیلی 1392-1391 درکلینیک دانشکده دندانپزشکی اردبیل انجام شد. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه حاوی سوالات در زمینه مورد نظر صورت گرفته و داده ها در نرم افزار آماری SPSS وارد و توسط روش های آماری تحلیل شدند.. یافته ها: در مطالعه انجام شده بر روی 400 نفر از مراجعین به دانشکده دندانپزشکی 175 نفر(8/43%) مرد و 225 نفر(2/56%) زن بودند در این مطالعه 215 نفر(8/53%) متاهل و 185 نفر(2/46%) مجرد بودند. در مجموع بجز 212 نفر 53% از بیماران که از هزینه دریافت شده رضایت نداشتند در بقیه موارد بیشتر مراجعین از کلینیک دانشکده دندانپزشکی رضایت داشتند. نتیجه گیری : در مجموع سطح رضایت خوب بوده است و وضعیت موجود از نظر مراجعین مورد قبول بوده است، در مورد هزینه درمان و زمان انتظار نیاز به تمهیداتی است. در مورد هزینه درمان بیشترین نارضایتی وجود داشت، در صورت رفع این مشکلات سطح رضایت به حد کاملتری خواهد رسید.

عنوان انگليسی

Evaluation of the level of satisfaction of patients in ward of Ardabil dental faculty in 1391-1392

خلاصه انگلیسی

Introduction Patients satisfaction is one of important factor in evaluation of health care an hygiene quality. A benefical health care organization by giving a good service can provide health to all people nowadays research regarding acquiring patient satisfaction has a lots of fan. As the aim of health provider group is giving good service and maintain patient satisfaction. The main purpose of this study is evaluation of patient satisfaction who has come to Ardabil dental college for dental treatment. Method and materials This research is a descriptive Study and is done in second of semester in year 1391-1392 in Ardabil dental college. Data collection is done by questioner and all data analyzed by SPSS software and recorded. Result: In present study 400 people who approached to dental college are evaluated in witch 175 (43.8%) males and 225(56.2%) females 215(53.8%) people were married and 185 (46.2%) were single. Except 212(53%) people were not satisfied with treatment fee the rest of patients were satisfied with dental clinic service. Conclusion: In general the level of satisfaction was good and the present condition was all right in patient opinion regarding treatment fee and waiting time for starting treatment need some revision. The most complain was regarding to treatment fee and if this problem can be solved the level of satisfaction will raised.

نوع سند :پایان نامه (دکتری حرفه ای )
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :فیروز زاد فتاح
استاد مشاور :مهرداد بلوریان
استاد مشاور :فیروز امانی
نگارنده:علی بندار
ضریب تاثیر و نمایه مجلات:شماره پایان نامه: 26
کلیدواژه ها (فارسی):دندانپزشکی ، رضایت بیمار ، بیمار
کلیدواژه ها (انگلیسی):dentistry , patient satisfaction , patient
موضوعات :WU دندانپزشکی .جراحی دهان
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه علوم پایه > بخش آمار حياتي
دانشکده دندانپزشکی > واحد پژوهش - پایان نامه های دفاع شده
دانشکده دندانپزشکی > گروه جراحی دهان، فک و صورت
کد شناسایی :5360
ارائه شده توسط : خانم صغری گلمغانی
ارائه شده در تاریخ :19 بهمن 1392 12:30
آخرین تغییر :25 خرداد 1399 10:13

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...