title

بررسی تطابق سرفصل دوره کارشناسی پرستاری با نیازهای شغلی از دیدگاه دانشجویان سال سوم و چهارم دانشکده علوم پزشکی خلخال

بهنام موحد, مرتضی and خاکی, مهران and نصیری, خدیجه and کامران, عزیز (1395) بررسی تطابق سرفصل دوره کارشناسی پرستاری با نیازهای شغلی از دیدگاه دانشجویان سال سوم و چهارم دانشکده علوم پزشکی خلخال. در: هفتمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجوئی, 23 اردیبهشت 1395, اردبیل - ایران.

[img]
Preview
Text
423kB
[img]
Preview
Image
206kB

Official URL: http://arums.ac.ir/src/fa

Persian Abstract

مقدمه: آموزش بنیان همه ی یادگیری ها است و موجب ارتقای بهره وری می شود. بررسي برنامه هاي آموزشي در هر مقطع و رشته تحصيلي يكي از راه كارهاي ارتقا و توسعه برنامه هاي آموزشي بوده و موجب افزايش كارايي و اثربخشي برنامه ها مي شود. هدف از مطالعه حاضر بررسی تطابق سرفصل دوره کارشناسی پرستاری با نیازهای شغلی از دیدگاه دانشجویان سال سوم و چهارم دانشکده علوم پزشکی خلخال می باشد. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی می باشد که بر روی 50 نفر از دانشجویان سال سوم و چهارم پرستاری دانشکده علوم پزشکی خلخال انجام شد. نمونه گیری به روش سرشماری انجام شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته می باشد. داده ها پس از نمونه گیری با استفاده از نرم افزار SPSS/13 تجذیه و تحلیل شد. نتایج: مجموع یافته های مطالعه حاضر نشان می دهد که ار نظر دانشجویان از بیم دروس پایه آناتومی (72%) ببشترین کاربرد و بیوشیمی (8%) کمترین کاربرد را دارد. از بین دروس اصلی کارآموزی اصول و مهارت های پرستاری بیشترین (96%) و تغذیه (34%) کمترین کاربرد و از بین دروس اختصاصی دروس داخلی – جراحی (88%) بیشترین کاربرد را در ایفای شغل پرستاری داشته است. بحث: ضعف عملکرد پرستاران ناشی از آموزش های ضعیف دوران تحصیل کارشناسی می باشد که می¬توان با آگاهی از نظرات فارغ التحصیلان در جهت تغییر و بهبود برنامه آنوزشی دوره کارشناسی پرستاری برنامه ریزی کرد.



Item Type:Conference or Workshop Item (Poster)
زبان سند : فارسی
نویسنده :مرتضی بهنام موحد
نویسنده مسئول :خدیجه نصیری
نویسنده :عزیز کامران
Uncontrolled Keywords:تطابق سرفصل، دانشجویان پرستاری، نیازهای شغلی، رشته پرستاری
Subjects:WY Nursing > Nursing Education WY.18
WY Nursing
Divisions:Faculty of Nursing & Midwifery > Department of Nursing
Faculty of Health > Department of Health Education
ID Code:7777
Deposited By: Miss Khadijeh Nasiri
Deposited On:02 Jun 1395 08:17
Last Modified:26 Jan 1397 13:42

Repository Staff Only: item control page

Document Downloads

More statistics for this item...