مصطفی زاده, فریده ، مشعوفی, مهرناز (1387) بررسی میزان آگاهی مربیان مامایی دانشکده پرستاری مامایی اردبیل نسبت به مزایای روش یادگیری مبتنی برشواهد در سال 1386. مجله علمی و پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی اردبیل ــ 10 (2). ص.ص.42-50.
متن کامل
|
متنی
- نسخه چاپ شده
1MB |
خلاصه فارسی
زمینه وهدف : یادگیری مبتنی بر شواهد یک روش یاد گیری فعال و یک استراتژی موثر و مناسب است که در گروه های مختلف آموزش پیراپزشکی و پزشکی کاربرد فراوانی دارد و روشی است که دانشجویان را به طرف یادگیری عمیق و بهتر سوق می دهد. استفاده از این الگوی تدریس و یادگیری به عنوان یک روش فعال وپویای تدریس و یادگیری در مامایی پرستاری از سال ها قبل به صورت گسترده شروع شده و نتایح خوبی هم به دست آمده است. این مطالعه با هدف بررسی میزان آگاهی مربیان مامایی نسبت به مزایای روش یادگیری مبتنی بر شواهد انجام شده است. مواد وروش ها: در این مطالعه 25 مربی مامایی که در دانشکده پرستاری و مامایی اردبیل مشغول کار هستند پرسشنامه ای مبتنی بر دو بخش مشخصات دموگرافیک و 12 سوال در مورد یادگیری مبتنی بر شواهد بود را پر کردند. در این پرسشنامه آگاهی به 3 قسمت خوب، متوسط و ضعیف تقسیم شده است . یافته ها با نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که میزان آگاهی از مزایای یادگیری مبتنی بر شواهد در بین مربیان کارشناس مامایی با 7 نفر ( 6/63%) و مربیان کارشناسی ارشد با 10 نفر(9/90%) در حد خوب می باشد و بین میزان آگاهی بین دو گروه کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباط معنی دار دیده نشد. نتیجه گیری : با توجه به نتایح پژوهش فوق می توان نتیجه گرفت که استفاده از الگوی یادگیری مبتنی بر شواهد در ارتقاء سطح علمی وآگاهی و مهارت مربیان مامایی نقش مثبت و موثری دارد و حداقل در عرض یک سال بهتر است چند بار دانشجویان مامایی از این روش موثر برای یادگیری و حل مسائل خود استفاده کنند وحتی می توان آن را بعنوان یک واحد درسی در سطوح بالاتر رشته مامایی گنجاند.
عنوان انگليسی
Survey of awarness midwife lecturers of nursing and midwifery faculty of Ardabil regard to evidence base learning in 2008
نوع سند : | مقاله |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
نویسنده مسئول : | فریده مصطفی زاده |
نویسنده : | مهرناز مشعوفی |
کلیدواژه ها (فارسی): | الگوی یادگیری مبتنی بر شواهد - مربیان مامایی - آگاهی |
کلیدواژه ها (انگلیسی): | evidence base learning pattern midwifery lecturers awarness |
موضوعات : | WQ مامایی > WQ.18 آموزش مامايي |
بخش های دانشگاهی : | دانشكده پزشكي > گروه علوم پایه > بخش مدیریت اطلاعات سلامت دانشکده پرستاری و مامایی > بخش مامایی |
کد شناسایی : | 930 |
ارائه شده توسط : | دکتر مهرناز مشعوفی |
ارائه شده در تاریخ : | 17 دی 1388 07:15 |
آخرین تغییر : | 01 تیر 1393 08:39 |
فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد