title

جایگاه لاگ بوکهای الکترونیکی در آموزش مجاز کشور

راسی, شعیب ، ابراهیمی, کمال ، مهدوی, عبدالله (1396) جایگاه لاگ بوکهای الکترونیکی در آموزش مجاز کشور. در: هشتمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویی, 8-9 آذز 1396, اردبیل - ایران.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
متنی
753kB
[img]
پیش نمایش
تصویر
164kB

آدرس اینترنتی رسمی : http://www.arums.ac.ir/src/fa/news/1849/

خلاصه فارسی

مقدمه: با توجه به دستیابی به هدف مرجعیت علمی در حوزه آموزش پزشکی برنامه های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی ایجاد شده است که یکی از مهمترین این برنامه ها توسعه آموزش الکترونیکی است. لاگ بوک الکترونیکی یکی از نرم افزارهای کاربردی در حوزه آموزش پزشکی است که به عنوان ابزار کمکی در آموزش فراگیر، ابزار ارزشیابی تکوینی، ابزار ارزشیابی توسط معاونت آموشی ، ابزار ارزشیابی مستندسازی آموخته های دانشجویان در بحث آموزش بالینی است. این مطالعه باهدف بررسی جایگاه لاگ بوکهای الکترونیکی در آموزش مجازی حوزه علوم پزشکی انجام شده است. روش بررسی: پژوهش حاضر به صورت مروری و با استفاده از مقالات مرتبط ، مستندات وزارت بهداشت و نرم افزارهای پیشنهادی وزارت بهداشت انجام شده است و از کلید واژه های آموزش پزشکی، آموزش الکترونیکی و لاگ بوک و با جستجو در پایگاههای ISC, Magiran, IranDoc, و SIDاستفاده شده است. یافته ها: نظام سلامت بر مبنای اسناد بالا دستی از جمله سند چشم انداز 1404 ، سیاستهای کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه جامع علمی کشور، نقشه جامع علمی سلامت دارای اهداف و پروژه های مهمی از جمله طرح تحول نظام سلامت ، تحول و نوآوری در آموزش پزشکی ، سامانه فراگیر سپاس، سامانه شمس و سامانه سیناسا است. توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی یکی از بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است که طراحی و راه اندازی لاگ بوک الکترونیکی یکی از مهمترین اهداف محور طراحی ، راه اندازی و استقرار دانشگاه مجازی علوم پزشکی در این بسته است. نتیجه گیری: به نظر می رسد در دهه آینده آموزش الکترونیکی یکی از طرحهای فراگیر در حوزه سلامت خواهد بود و در ضمن با توجه به نقش انفورماتیک پزشکی و فناوری اطلاعات سلامت در این حوزه لازم است در سرفصل های دروس این رشته ها تغییراتی متناسب با اهداف آن در حوزه سلامت انجام گیرد.

عنوان انگليسی

The status of the Logbooks in e-learning at country


نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (پوستر )
زبان سند : فارسی
نویسنده اول :شعیب راسی
نویسنده مسئول :کمال ابراهیمی
نویسنده :عبدالله مهدوی
کلیدواژه ها (فارسی):آموزش پزشکی، آموزش الکترونیکی و لاگ بوک الکترونیکی
موضوعات :W حرفه پزشکی > W 26/55.I4 انفورماتیک پزشکی ، سیستم ذخیره و بازیابی اطلاعات
W حرفه پزشکی
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه علوم پایه > بخش مدیریت اطلاعات سلامت
کد شناسایی :9567
ارائه شده توسط : دکتر عبداله مهدوی
ارائه شده در تاریخ :09 دی 1396 07:09
آخرین تغییر :09 دی 1396 07:09

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...