title

بررسی بی‌نزاکتی درک شده در تعاملات فراگیر-فراده در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، سال 1395

شمشیری, محمود ، محمدی, محمدعلی ، نوروزی, مسعود (1396) بررسی بی‌نزاکتی درک شده در تعاملات فراگیر-فراده در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، سال 1395. کارشناسی ارشد (پایان نامه) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل.

متن کامل





[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
584kB
[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
27kB
[img] متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه

2MB
[img] متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه

3MB

آدرس اینترنتی رسمی : http://lib.arums.ac.ir

خلاصه فارسی

زمینه و هدف: یکی از نقش‌های مهم آموزش، تربیت نیروی انسانی بانزاکت است که بتواند با دیگران ارتباط مسالمت‌آمیز برقرار نماید. تعامل بین فراگیر و فراده عامل پیش‌نیاز فرایند یادگیری بوده و آن را تسهیل‌ می‬بخشد. این مطالعه کمی با هدف تعیین بی نزاکتی درک شده در تعاملات فراگیر- فراده در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام گردید. روش کار: مطالعه توصیفی- مقطعی حاضر در نیمسال دوم سال تحصیلی 95-1394 در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد. با استفاده از نمونه گیری در دسترس، پرسشنامه بی نزاکتی در آموزش عالی در اختیار جامعه پژوهش قرار گرفت که 74 نفر فراده و 540 نفرفراگیر در این مطالعه شرکت کردند. جهت تحلیل داده¬های بدست‬آمده از آمار توصیفی و آنوای یک طرفه و تی زوج در SPSS-24 استفاده شد. یافته ها: نتایج بدست آمده از تحلیل های آماری در این مطالعه نشان داد که افراد بر حسب متغیر ها و موقعیت هایی متفاوت از جمله فراگیر و فراده بودن (نگرش نسبت به فراگیر(0/001>P)، نگرش نسبت به رفتار فراده (0/20=P) ، تجربه از رفتار فراگیر(0/08=P)، تجربه از رفتار فراده(0/001>P))، سن (نگرش و تجربه در فراگیر و فراده (0/001>P))و همچنین رشته ی تحصیلی (نگرش نسبت به فراگیر(001/0>P)، نگرش نسبت به رفتار فراده(001/0>P)، تجربه از رفتار فراگیر(0/02=P)، تجربه از رفتار فراده(0/001>P)) نگرش و تجربه ی متفاوتی نسبت به پدیده ی بی نزاکتی داشتند. نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه، شرکت کنندگان رفتار های بی‬نزاکتی را با توجه به متغیر های مختلف به میزان متفاوتی درک کرده بودند. بنابراین به نظر می رسد به کار گیری اقداماتی برای ارتقا رفتار های نزاکت وار، کار گیری دوره های حرفه ای گری، اخلاق، مهارت ارتباطی و فرایند اجتماعی شدن در دانشگاه ها لازم می باشد.

عنوان انگليسی

Study of Perceived incivility in students- teacher Interactions at Ardabil University of Medical Sciences

خلاصه انگلیسی

Backround and aim: One of the important roles of education is training of workforces that are able to communicate peacefully with others. acceptable interaction is prerequisite of the learning process that facilitates it. This quantitative study was performed with the aim of assessing the perceived inciviity in student- teachers interactions in Ardabil University of Medical Sciences. Methods: This descriptive cross-sectional study was performed in the second semester of the academic years of 2013-2014 in Ardabil University of Medical Sciences. With using the available sampling, the questionnaire of Incivility In Higher Education was presented to sample community which 74 teachers and 540 students participated in this study. For analyzing aquaired data, descriptive statistics, one way ANOVA and paired T-test were used in SPSS-24. Results: The results of statistical analyzes in this study showed that individuals based on different variables and situations such as being teacher or student (attitude toward student (P <0.001), attitude towards teacher (P = 0/20), experience of students behavior (P = 0.08), experience of teachers behavior (P <0.001)), age (attitude and experience toward teacher and students (P <0.001)) and educational fields (Attitude toward students (P <0.001), attitude toward teaching behavior (P <0.001), experience of student behavior (P = 0.02), experience of teacher behavior (P <0.001) have different perception of incivility. Conclusions: Based on the findings of this study, participants perceiveed incivility diffrent based on various variables. Therefore, it seems employing actions for promoting polite behaviors applicating professionalization actions, ethical, communication skills and socialization courses for improving civility in universities is needed.

نوع سند :پایان نامه (کارشناسی ارشد )
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :محمود شمشیری
استاد مشاور :محمدعلی محمدی
دانشجو :مسعود نوروزی
ضریب تاثیر و نمایه مجلات:شماره پایان نامه : 6 ، پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری داخلی و جراحی
کلیدواژه ها (فارسی):نزاکت، بی نزاکتی، درک، نگرش، تجربه
کلیدواژه ها (انگلیسی):Civility, incivility, perception, attitude, experience
موضوعات :W حرفه پزشکی > W.18 آموزش پزشکی
بخش های دانشگاهی :دانشکده پرستاری و مامایی > بخش پرستاری
دانشکده پرستاری و مامایی > واحد پژوهش: پایان نامه های دفاع شده
کد شناسایی :9572
ارائه شده توسط : آقای فرهاد خدایی
ارائه شده در تاریخ :16 دی 1396 08:44
آخرین تغییر :22 دی 1399 10:18

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...