title

کیفیت محیط های بالینی بیمارستان های خوی در خصوص حمایت از دانشجویان تازه فارغ التحصیل سال 1387

اکبربگلو, معصومه ، بایرامی, رقیه ، همايونفر, نسرین (1388) کیفیت محیط های بالینی بیمارستان های خوی در خصوص حمایت از دانشجویان تازه فارغ التحصیل سال 1387. در: همایش سراسری آموزش بالینی در پرستاری ومامایی 15-14 مرداد ماه 88, 15-14 مرداد 1388, اردبیل.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
Image (TIFF) - نسخه چاپ شده
25MB

خلاصه فارسی

مقدمه: به وجود آوردن محیطهای بالینی با کیفیت مسئولیتی است که در آن دولتها، کارکنان، پرستاران و سازمانهای پرستاری سهیم می باشند. بین کیفیت محیطهای بالینی با رضایت شغلی، ابقاء و نگهداری کارکنان و از همه مهمتر کیفیت مراقبت از مددجو ارتباط مستقیمی وجود دارد. انتقال دانشجویان از دانشکده های پرستاری به محیطهای بالینی برای بسیاری از پرستاران تازه فارغ التحصیل به عنوان یک چالش به حساب می آید. آنها نیاز به یک محیط حمایتی برای تقویت و تثبیت دانش، قضاوت و همچنین گسترش مهارتهای بالینی خود دارند. لذا مطالعه حاضر جهت مشخص کردن کیفیت محیطهای بالینی در جهت حمایت دانشجویان تازه فارغ التحصیل پرستاری صورت گرفته است. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی بوده، حجم نمونه شامل 30 نفر پرستاران طرحی تازه فارغ التحصیل در بخشهای مختلف بیمارستانهای شهید مدنی و قمربنی هاشم خوی می باشد. نمونه گیری به روش سرشماری انجام شد. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه ای که شامل پنج حیطه از خط مشی ها برای کیفیت محیط های بالینی می باشد، انجام گردید. روایی ابزار به روش روایی محتوایی و ترجمه، و پايايي ابزار به روش آلفای کرونباخ انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بیشترین حمایت جهت بهبود کیفیت و حمایت از دانشجویان از طرف "مدیریت پرستاری" می باشد و کمترین حمایتها که مانع بهبود کیفیت محیط های بالینی می شود شامل حیطه "حمایت سازمانی" و "کنترل حجم کاری اضافی" می باشد. نتیجه گیری: محیط بالینی با کیفیت باعث می شود تا پرستاران تازه فارغ التحصیل دارای عملکردهای بهتر، مطمئن و شایستگی پرستاری شوند. کلید واژه: پرستار- کیفیت- محیط بالینی

عنوان انگليسی

Quality practice environment of hospitals for supporting new graduated nursing student in Khoy , 2008

خلاصه انگلیسی

Introduction: Creating quality practice environments is a shared responsibility of governments, employers, nurses and nursing organizations. There is a direct correlation between the quality of registered nurses’ practice environments and job satisfaction, retention and, most importantly, the quality of client care and client outcomes. The transition from nursing school to your first job as a nurse is challenging for many new graduates. New graduates require a supportive environment to consolidate their knowledge, skills and judgment and begin to develop clinical expertise. Methods: This study is descriptive design and the study population consisted of total new graduated nursing student (n=30) in two teaching hospital in Khoy (Ghamar Bani Hashem & Shahid Madani). Sampling method was census and data collected by using questionnaire that pertain to five dimensions of guidelines for a quality practice environment. Validity of scale was determined by content and translation validity , Reliability of scale determined with cronbach alpha. Finding: results of study showed that the most supports of nursing student and improving quality related to “NURSING LEADERSHIP” and the least support were “WORKLOAD MANAGEMENT” & “ORGANIZATIONAL SUPPORT” Conclusion: A quality practice environment supports nursing students and new graduates to become high functioning, confident and competent nurses. Key word: nurse- quality- practice environment

نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (پوستر )
زبان سند : فارسی
نویسنده مسئول :معصومه اکبربگلو
نویسنده :رقیه بایرامی
نویسنده :نسرین همايونفر
کلیدواژه ها (فارسی):پرستار - کیفیت - محیط بالینی
کلیدواژه ها (انگلیسی):nurse - quality - practice environment
موضوعات :WX بیمارستانها و دیگر مراکز درمانی
بخش های دانشگاهی :دانشکده پرستاری و مامایی > بخش مامایی
کد شناسایی :1239
ارائه شده توسط : خانم نسرین همایونفر
ارائه شده در تاریخ :21 اردبهشت 1389 12:17
آخرین تغییر :26 شهریور 1402 15:21

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...