title

بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری‌های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال1399-1400‏‎ ‎

زمانی اهری, اولدوز ، عابدی, علی ، اباذری, مالک ، براتی, مصطفی (1400) بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری‌های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال1399-1400‏‎ ‎. دکتری حرفه ای (پایان نامه) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل.

متن کامل






[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
1MB
[img]
پیش نمایش
متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
1MB
[img] متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه

1MB
[img] متنی - گزارش نهایی طرح تحقیقاتی/ پایان نامه
محدود به فقط پرسنل سامانه

707kB
[img] سایر (spss) - فایل ضمیمه
محدود به فقط پرسنل سامانه

5kB

آدرس اینترنتی رسمی : http://lib.arums.ac.ir

خلاصه فارسی

مقدمه:دانشجویان مشتریان اصلی سیستم آموزش در دانشگاه ها هستند. ارزشیابی برنامه آموزشی یکی از مهمترین استراتژی های دریافت بازخورد است و می تواند منجر به پویایی آموزش شود. یکی از انواع الگوهای ارزشیابی، الگوی سیپ است که توسط آن با ارزیابی تجربیات آموزشي دانشجويان كیفیت برنامه‌های آموزشي كنترل و ارزيابي گردد فلذا مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری‌های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درسال1399 -1400‏‎ انجام شد. مواد و روش کار: در اين مطالعه توصيفي- مقطعي، تمامی دانشجویان دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي اردبیل طي سال‌های 1400-1399 که همه ی واحدهای تئوری و عملی بیماری های دهان و فک و صورت را در این دانشکده گذرانده بودند. سپس داده های به دست آمده توسط نرم افزار SPSS نسخه 25 توسط آزمون های T-Test و من ویتنی یو تست تجزیه و تحلیل شد . نتایج: از 50 دانشجوی شرکت کننده در مطالعه تعداد 25 پسر (50%) و 25 دختر(50%) بودند که سهمیه ورودی اکثر دانشجویان شرکت کننده در مطالعه سراسری(64%) بود. براساس الگوی سیپ در حیطه زمینه، ارزیابی شرکت کنندگان اکثرا مطلوب(66%) بوده است. همچنین در حیطه درون داد، ارزیابی اکثرا شرکت کنندگان نسبتاً مطلوب(54%) بود. در حیطه فرآیند اکثر شرکت کنندگان ارزیابی نسبتاً مطلوب(52%) داشته اند و در حیطه محصول اکثر شرکت کنندگان ارزیابی نامطلوب(48%) داشتند. نتیجه‌گیری: مطالعه حاضر نشان داد که میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل براساس الگوی سیپ در حیطه درون داد، نسبتا مطلوب در حیطه زمینه مطلوب، در حیطه فرآیند، نسبتا مطلوب و در حیطه محصول نامطلوب بوده است.

عنوان انگليسی

Evaluation of the Achivement of educational objective of the oral and maxillofacial Medicine Department evaluation-students’perspective in Ardabil Faculty of Dentistry university of Medical Sciences in 2020-2021

خلاصه انگلیسی

Introduction: Students are the main customers of the education system in universities. Curriculum evaluation is one of the most important strategies for receiving feedback and can lead to a dynamic training. One of the types of evaluation models is the CIPP model, which controls and evaluates the quality of educational programs by evaluating students' educational experiences. Therefore, the present study aims to determine the Achivement of educational objectives of the oral and maxillofacial medicine Department students’perspective in Ardabil Faculty of Dentistry university of Medical sciences in2020-2021 Materials and Methods:In this descriptive cross-sectional study, all students of the School of Dentistry of Ardabil University of Medical Sciences during the years 2020-2021 who have passed the theoretical and practical units of dental diseases in this school, were included in the according to inclusion criteria. Results:Out of 50 participant, 25 were male (50%) and 25 were female (50 %). The admission method of most students was by national exam (64%). Based on the CIPP model in the context, which was mostly favorable (66%) for the participants. Also in the field of input, the evaluation of most participants was relatively favorable (54%). In the process area most of the participants had a favorable evaluation (52%) and in the product area Most participants had an unfavorable evaluation (48%). Conclusion: The present study showed that the rate of achieving the educational goals of the Department of Oral and Maxillofacial Diseases from the perspective of dental students of Ardabil University of Medical Sciences based on the CIPP model in the field of input, relatively desirable in the field of context,Favorable. in the field of process, relatively desirable and in in the field of product was undesirable.

نوع سند :پایان نامه (دکتری حرفه ای )
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :اولدوز زمانی اهری
استاد مشاور :علی عابدی
استاد مشاور :مالک اباذری
دانشجو :مصطفی براتی
کلیدواژه ها (فارسی):آموزش، ارزشیابی، ارزشیابی آموزشی ، زمینه، درونداد، فرایند ، محصول
کلیدواژه ها (انگلیسی):Education, Evaluation, Educational Evaluation, Context, Input, Process, Product
موضوعات :WU دندانپزشکی .جراحی دهان > WU.18 آموزش دندانپزشکی، جراحی دهان
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه علوم پایه > بخش فیزیولوژی
دانشکده بهداشت > گروه بهداشت عمومی
دانشکده بهداشت > گروه بهداشت عمومی
دانشکده بهداشت > گروه بهداشت عمومی

دانشکده دندانپزشکی > واحد پژوهش - پایان نامه های دفاع شده
دانشکده دندانپزشکی > گروه آسیب‌ شناسی دهان‌، فک و‌ صورت
کد شناسایی :14744
ارائه شده توسط : آقای فرهاد خدایی
ارائه شده در تاریخ :12 مهر 1400 07:46
آخرین تغییر :12 مهر 1400 07:46

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...