محمودی, زهره ، پورصادقیان, محسن (1395) بررسی تاثیر محیط کلاس درس بر کارایی آموزشی دانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی. در: اولین همایش ملی تازه های تعلیم و تربیت در نظام آموزشی ایران, 5 اسفند 1396, اردکان یزد.
متن کامل
|
متنی
- نسخه چاپ شده
152kB |
آدرس اینترنتی رسمی : https://civilica.com/doc/646462/
خلاصه فارسی
بهبود کارایی دانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی یکی از اهداف اصلی و مهم سیستم های آموزشی میباشد. با وجود این که عوامل متعددی در بهبود کارایی این دانش آموزان نقش دارند ولی محیط کلاس درس به دلیل اینکه دانش آموزان بخش عمدهای از ساعات مفید خود در طی روز را در آنجا سپری میکنند، میتواند تاثیر ویژهای بر بهبود کارایی ایشان داشته باشد. این نکته توسط تحقیقات بسیاری نیز به اثبات رسیده است. لذا توجه کافی به نحوه طراحی فضای کلاس و المان های به کار رفته در آن و هم چنین شرایط آن از جنبههای مختلف بایستی مدنظر مسئولان، مدیران مدارس و معلمان قرار بگیرد. در این راستا، در این مقاله از دو دیدگاه به بررسی شرایط محیط کلاس درس و تسهیلات و شرایط آن نظیر نور، رنگ، صدا، نویز، کیفیت تهویه و سرمایش و گرمایش پرداخته و سپس ساختارهای نمادین محیط کلاس درس نظیر اشیاء موجود در کلاس و نحوه دکوراسیون را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادهایم.
عنوان انگليسی
Investigating the effect of classroom environment on educational performance of preschool and primary school students
نوع سند : | موضوع کنفرانس یا کارگاه (سخنرانی ) |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
نویسنده اول : | زهره محمودی |
نویسنده مسئول : | محسن پورصادقیان |
کلیدواژه ها (فارسی): | محیط کلاس ، کارایی آموزشی ، دانش آموزان ، پیش دبستان ، دبستان ، رنگ ها |
موضوعات : | WA بهداشت عمومي > WA 400 بهداشت حرفه ای WA بهداشت عمومي > WA 400 بهداشت حرفه ای |
بخش های دانشگاهی : | دانشکده بهداشت > گروه بهداشت حرفه ای |
کد شناسایی : | 15261 |
ارائه شده توسط : | دکتر محسن پورصادقیان |
ارائه شده در تاریخ : | 01 اسفند 1400 13:12 |
آخرین تغییر : | 01 اسفند 1400 13:12 |
فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد