title

بررسی تاثیر انگیزه های کارآفرینانه بر بهبود کیفیت زندگی با نقش میانجی تعادل کار و زندگی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل

ادهم, داود ، چاوشی رویندزق, فرهاد (1401) بررسی تاثیر انگیزه های کارآفرینانه بر بهبود کیفیت زندگی با نقش میانجی تعادل کار و زندگی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل. کارشناسی ارشد (پایان نامه) دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی شهرستان گرمی استان اردبیل ایران.

متن کامل


[img] متنی
محدود به فقط پرسنل سامانه

1MB

خلاصه فارسی

هدف کلی این پژوهش تعیین نقش میانجی تعادل کار و زندگی در تاثیر انگیزه های کارآفرینانه بر کیفیت زندگی در کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل بود جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل تشکیل می‌دادند برای نمونه‌گیری از جدول مورگان حجم نمونه 384 نفر برآورد گردید و روش نمونه‌گیری نیز تصادفی در دسترس انتخاب گردید ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه‌های کیفیت زندگی (مهماندوست حله قوش، 1399)، انگیزه های کارآفرینانه (نصری نصرآبادی و همکاران، 1394) و تعادل کار و زندگی (چئونگ و همکاران، 2022) بودند که روایی آن‌هابا استفاده از روایی محتوایی و سازه به تأیید رسید و پایایی هر کدام از این پرسشنامه‌ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به تأیید رسید. برای آزمون فرضیات از روش حداکثر درست نمایی و بر مبنای روش چهار مرحله‌ای بارون و کنی استفاده شد که کفایت مدل و شاخص‌های آن پس از آرایش مدل مورد تأیید واقع گردید (RMSEA=0.070) نتایج مدلسازی معادلات ساختاری با روش چهار مرحله‌ای بارون و کنی نشان داد تعادل کار و زندگی در تاثیر انگیزه های کارآفرینانه بر کیفیت زندگی در کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل دارای نقش میانجی‌گری جزئی می‌باشد و انگیزه های کارآفرینانه بر کیفیت زندگی و تعادل کار و زندگی تاثیر معنی‌داری داشت و همچنین تعادل کار و زندگی بر کیفیت زندگی تاثیر مثبت و معنی‌داری داشت بر پایه نتایج به دست آمده تاثیر غیر مستقیم انگیزه های کارآفرینانه از طریق تعادل کار و زندگی بر کیفیت زندگی در کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل تأیید گردید.

عنوان انگليسی

Investigating the effect of entrepreneurial motivations on improving the quality of life with the mediating role of work-life balance in the General Directorate of Technical and Vocational Education in Ardabil

خلاصه انگلیسی

The overall purpose of this study was to determine the mediating role of customer loyalty in the impact of e-service quality on customer acquisition and retention in Ardabil Melli Bank customers. The statistical population of this study consisted of all Ardabil Melli Bank customers. Sampling was also randomly selected. The data collection tools were customer attraction and retention questionnaires (Mehmandoost hale Ghosh, 2020), quality of electronic services (Nasri Nasrabadi et al., 2015) and customer loyalty (Chung et al., 2022) whose validity was used Content and structure validity was confirmed and the reliability of each of these questionnaires was confirmed using Cronbach's alpha test. To test the hypotheses, the maximum likelihood method was used based on the four-stage Baron and Kenny method. The adequacy of the model and its indicators were confirmed after modeling (RMSEA = 0.070). Customer loyalty in the impact of e-service quality on customer attraction and retention in Ardabil Bank Melli customers has a partial mediating role and the quality of e-service had a significant effect on customer attraction and retention and customer loyalty, as well as customer loyalty on customer attraction and retention. Significance based on the results, the indirect effect of e-service quality through customer loyalty on attracting and retaining customers in Ardabil Bank Melli customers was confirmed.

نوع سند :پایان نامه (کارشناسی ارشد )
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :داود ادهم
دانشجو :فرهاد چاوشی رویندزق
کلیدواژه ها (فارسی):انگیزه های کارآفرینانه، تعادل کار و زندگی، کیفیت زندگی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل
موضوعات :WA بهداشت عمومي
WA بهداشت عمومي
بخش های دانشگاهی :دانشکده بهداشت > مدیریت سلامت
کد شناسایی :16841
ارائه شده توسط : دکتر داود ادهم
ارائه شده در تاریخ :20 اسفند 1401 13:01
آخرین تغییر :20 اسفند 1401 13:01

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...