title

واکاوی نقش راهبرد آموزشی زمینه محورREACT در محیط یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی

مصطفی زاده, فریده (1402) واکاوی نقش راهبرد آموزشی زمینه محورREACT در محیط یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی. در: پنجمین کنگره واکاوی آموزش پرستاری و مامایی: تخصصی شدن, 14-15 آذرماه 1402, دانشگاه علوم پزشکی ایران-تهران.

متن کامل

[img]
پیش نمایش
متنی - نسخه چاپ شده
280kB

خلاصه فارسی

محیط یادگیری بالینی ، بخش اساسی و مهم در آموزش گروه مامایی و پرستاری می باشد .هر گونه اختلال در محیط یادگیری بالینی می تواند منجر به ایجاد اختلال در فرآیند یادگیري دانشجویان گردد. آموزش و یادگیری زمینه محور به عنوان یک فرآیند آموزشی نوآورانه به دانشجویان پرستاری و مامایی کمک می کند تا بین محتوایی که یاد می گیرند و زندگی حرفه ای خود در آینده ارتباط برقرار نموده و یادگیری عمیق و مادام العمر داشته باشند . این رویکرد دانشجویان را تشویق می کند بین مطالبی که یاد می گیرند و زندگی واقعی حرفه ای که بر اساس تجربیات آنها شکل گرفته، همبستگی ایجاد کنند. این پژوهش با هدف مرور مقاله¬های آموزش و یادگیری بالینی زمینه محور مبتنی بر REACT در پرستاری - مامایی و ارائه طرحی کلی از موضوع¬های مورد پژوهش و بررسی اثربخشی آن در آموزش بالینی پرستاری و مامایی ، با روش مرور سیستماتیک انجام شده است. روش کار : این مطالعه مروری نظام مند با استفاده از بیانیه PRISMA برای بررسیهای سیستماتیک تنظیم شده است .. به این منظور، جستجوی الکترونیکی پایگاههای اطلاعاتی به زبان فارسی و انگلیسی انجام شد . پایگاه های فارسی بررسی شده عبارت بودند از: Magiran)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و موتور جستوجوی گوگل اسکوالر) و کلمات کلیدی استفاده شده برای جستجو در پایگاه های فارسی، شامل ترکیب واژه های آموزش بالینی پرستاری ، اموزش بالینی مامایی ،محیط یادگیری زمینه محور ،محیط یادگیری موقعیتی ، راهبرد آموزشی ، پایگاه های انگلیسی Web of scince و Scopus ،PubMed بررسی شدند و کلمات کلیدی، شامل nursing students clinical education ، midwifery students clinical education ، learning environment ، REACT strategy ، Contextual Teaching Learning ، بودند که با عملگرهای AND و ORترکیب شدند. یافته ها : در این پژوهش پنج گام در رویکرد آموزش بالینی مبتنی بر REACT به دست آمد. که شامل ایجاد ارتباط و تعامل (Relating) ،تجربه کردن (Experiencing) ، به کاریردن (Applying)،همیاری ومشارکت(Cooperating) و انتقال (Transfering) بود. نتیجه گیری : با توجه به ارتباط محیط یادگیری آموزش بالینی با زندگی حرفه ای دانشجویان پرستاری - مامایی ،دانشجویان و مربیان گروه های مامایی و پرستاری می توانند نتایج یادگیری خود با کمک راهبرد REACT در محیط های یادگیری بالینی را به حداکثر برسانند

عنوان انگليسی

Analyzing the role of REACT-based educational strategy in the environment Clinical learning of nursing and midwifery students


نوع سند :موضوع کنفرانس یا کارگاه (پوستر )
زبان سند : فارسی
نویسنده مسئول :فریده مصطفی زاده
کلیدواژه ها (فارسی):آموزش بالینی در محیط یادگیری زمینه محور،REACT،دانشجویان پرستاری و مامایی
کلیدواژه ها (انگلیسی):Clinical training in a context-based learning environment, REACT,Nursing and midwifery students
موضوعات :WQ مامایی > WQ.18 آموزش مامايي
بخش های دانشگاهی :دانشکده پرستاری و مامایی > بخش مامایی
کد شناسایی :17882
ارائه شده توسط : خانم فریده مصطفی زاده
ارائه شده در تاریخ :08 بهمن 1402 10:01
آخرین تغییر :08 بهمن 1402 10:01

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...