امانی, فیروز ، رنگرز, هانیه ، اکبری, فریده ، حبیبی, صفا ، حبیب زاده, سیما ، محمدی, کرامت (1389) بررسي ميزان رضايتمندي بيماران از نحوه عملكرد پرسنل بيمارستان. کادوسه (فصلنامه علمی - پژوهشی کمیته تحقیقات دانشجویی) ــ 2 (2). ص.ص.16-20. شاپا 1735-2584
متن کامل
|
متنی
- نسخه چاپ شده
102kB |
آدرس اینترنتی رسمی : http://src.arums.ac.ir/index-13.html
خلاصه فارسی
زمينه و هدف: رضايتمندي بيمار مفهومي است كه امروزه در مراقبتهاي بهداشتي و درماني اهميت بسيار ويژهاي يافته و يكي از اهداف مهم و اولويت دار سيست مهاي بهداشتي و درماني بوده و يكي از نتايج مهم توجه به كيفيت ، رضايت گيرندگان اين خدمت از نحوهي ارايهي آنها ميباشد. يكي از عوامل مهم در رضايتمندي بيماران نحو هي رفتارو برخورد گروه پزشكي با بيماران بوده و پرسنل در اين بين نقش مهم و بهسزايي دارد، از اين رواين پژوهش با هدف بررسي ميزان رضايتمندي بيماران از نحوهي رفتار پرسنل انجام شد. روش كا ر: اين پژوهش يك مطالعه ي توصيفي مقطعي بود. جامعه مورد پژوهش بيماران بستري در بيمارستان هاي امام خميني(ره)، علوي و فاطمي شهر اردبيل بو د. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه ها شامل 25 سوال بود و روش انتخاب نمونه ها، روش نمونه گيري تصادفي بود. يافته ها: همچنين نتايج تحقيق نشان داد عواملي مثل بيمارستان ، سطح تحصيلات و مدت زمان بستري بر ميزان رضايتمندي بييماران تاثير داشته، ليكن متغيرهايي چون جنس، محل، سكونت و دفعات بستري دخالتي در ميزان رضايتمندي نداشتند. نتيجه گيري: يافتههاي حاصل از پژوهش بيانگر اين بود كه ميزان رضايتمندي بيماران از نحوهي رفتار پرسنل در حد خوبي بوده ليكن، هنوز جاي فعاليت براي افزايش اين رضايتمندي وجود دارد.
عنوان انگليسی
the rate of satisfaction from hospital personal performance
خلاصه انگلیسی
Patient satisfaction is a concept that have important role in health care .One of the main goals in health systems and one of the important results is satisfaction of patients from services. One of the important factors in patient satisfaction is behavior of medical team with patients and personals. The aim of this study is to survey patient's satisfaction rate from Personnel Performance. This is a cross sectional descriptive study that has been done on 150 personal of Emam , Alavi and Fate-mi hospitals. Data collected by a questionnaire include 25 questions and method of sampling was ran-dom sampling. Results showed that factors such as hospitals, education level and hospitalized time have significant effects on patient satisfactions but other variables such as sex, area and number of hospitalized have not significant effects on patient satisfactions. Results showed that the rate of satisfaction from personal behavior is in good level but it is necessary to try for increasing satisfactions.
نوع سند : | مقاله |
---|---|
زبان سند : | فارسی |
نویسنده مسئول : | فیروز امانی |
کلیدواژه ها (فارسی): | بيمار، پرسنل، رضايتمندي بيمار، نحوه ي رفتار |
کلیدواژه ها (انگلیسی): | Patient , personal , patient satisfaction , behavior |
موضوعات : | WA بهداشت عمومي > WA. 900 آمار حياتي WA بهداشت عمومي > WA. 900 آمار حياتي |
بخش های دانشگاهی : | دانشكده پزشكي > گروه علوم پایه > بخش آمار حياتي |
کد شناسایی : | 2266 |
ارائه شده توسط : | دکتر فیروز امانی |
ارائه شده در تاریخ : | 29 فروردین 1390 09:13 |
آخرین تغییر : | 12 بهمن 1391 12:04 |
فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد