title

اثر سطح نیازهای سلسله مراتبی بر خلاقیت دبیران تربیت بدنی استان اردبیل

نقی زاده باقی, عباس ، عزیزی دمیرچلو, ناصر (1395) اثر سطح نیازهای سلسله مراتبی بر خلاقیت دبیران تربیت بدنی استان اردبیل. کارشناسی ارشد (پایان نامه) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان.

متن کامل


[img]
پیش نمایش
متنی
1MB

خلاصه فارسی

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه نیاز های سلسله مراتبی با میزان خلاقیت دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل انجام پذيرفت وجامعه آماری آنرا کلیه معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل در سال 1394 تشکیل می دهند که تعداد آنها 668 نفر می باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 244 نفر بدست آمد که به منظور افزایش اعتبار نمونه گیری حجم نمونه به 250 نفر افزایش داده شد . با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای آزمودنی های تحقیق انتخاب شدند. ابزارجمع آوری داده ها شامل سه بخش اطلاعات دموگرافیک ، پرسشنامه نیازهای فیزیولوژیکی و پرسشنامه خلاقیت سازمانی می باشد. که پس از انجام آزمايشي در محدودة 15 روز روي 20 نفر اعتباريابي شد . پس از اجراي پرسشنامه ، داده هاي جمع آوري شده در مرحله اول با روشهاي آمار توصيفي بررسي و در مرحله بعد براي تعيين روابط بین متغیرها و نیز تفاوت بين گروهها با استفاده از نرم افزار آماري (SPSS21) برحسب مورد از آزمونهاي ضريب همبستگي پيرسون، T Test مستقل ، و آنالیز واریانس یک طرفه(ANOVA ) بهره گيري شد .نتايج نشان داد كه نیازهای معلمان تربیت بدنی استان اردبیل سلسله مراتبی می باشد و بین هر یک از نیازهای فیزیولوژیکی، ایمنی ، اجتماعی ، احترام وخودشکوفایی با خلاقیت معلمان تربیت بدنی رابطه معکوس و معنای داری وجود دارد(0.001= p ). همچنین میانگین خلاقیت دبیران تربیت بدنی مرد بیشتر از دبیران زن می باشد (0.004= p ) و بین میانگین خلاقیت دبیران تربیت بدنی متاهل و مجرد و نیز دبیران شاغل در شهر و روستا تفاوت معنی داری مشاهده نشد(0.05 ≤ p ).

عنوان انگليسی

The effect of hierarchical needs on creativity of physical education teachers in Ardabil province

خلاصه انگلیسی

The aim of this study was to evaluate the effect of hierarchical needs on creativity of physical education teachers in Ardabil province. The population in this study is physical education teachers in Ardabil province in 2015 and their number is 668 people. The sample size was determined using Cochran Formula 244 and to enhance the reliability of sampling, the sample size was increased to 250 people. The subjects of the study were selected using multi-stage sampling. Data collection tools included demographic information, inventory physiological needs and organizational creativity questionnaire. That within 15 days after tests on 20 people was validated. After collecting the questionnaires, the data was assessed using descriptive statistics. The next stage using statistical software (SPSS21) Pearson correlation test to determine the relationships between variables and to assess differences between groups, independent T Test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used. The results showed that the needs of physical education teachers in Ardabil province is hierarchical and there was a significant inverse relationship between each of the physiological needs, safety, social, esteem and self-actualization with creativity of physical education teachers(p=0.001). Also the creativity of teachers in physical education are more men than women (p=0.004). Significant differences between married and unmarried creativity in physical education teachers and teachers in urban and rural areas were not observed (p≥0.05).

نوع سند :پایان نامه (کارشناسی ارشد )
زبان سند : فارسی
استاد راهنما :عباس نقی زاده باقی
دانشجو :ناصر عزیزی دمیرچلو
کلیدواژه ها (فارسی):سلسله مراتب نیازهای مازلو، خلاقیت، معلمان تربیت بدنی، اردبیل
کلیدواژه ها (انگلیسی):Maslow's hierarchy of needs, creativity, physical education teachers, Ardabil.
موضوعات :WX بیمارستانها و دیگر مراکز درمانی
بخش های دانشگاهی :دانشكده پزشكي > گروه عمومی
کد شناسایی :7751
ارائه شده توسط : دکتر عباس نقی زاده باقی
ارائه شده در تاریخ :20 مرداد 1395 07:31
آخرین تغییر :20 مرداد 1395 07:31

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...