title

نگرش دانشجویان اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود

عبدالله زاده, فرحناز ، لطفی, مژگان ، ميرزاآقازاده, احمد ، اعتباری اصل, زهرا (1393) نگرش دانشجویان اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود. پرستاري ايران ــ 27 (90-91). ص.ص.72-65. شاپا ۲۰۰۸-۵۹۳۱

متن کامل

[img]
پیش نمایش
متنی
480kB

آدرس اینترنتی رسمی : http://ijn.iums.ac.ir/browse.php?a_id=1890&sid=1&s...

خلاصه فارسی

زمینه و هدف: نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی خود می تواند کیفیت مراقبت­های بهداشتی را تحت تاثیر قرار ­دهد. مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش دانشجویان رشته اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفت. روش بررسی: مطالعه توصیفی حاضر، به صورت مقطعی در نیمسال دوم سال تحصیلی 93-1392 بر روی کلیه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی دانشجویان جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از روش­های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کای- دو) تحت نرم­افزار آماری SPSS نسخه 18 استفاده شد. یافته ­ها: نتایج نشان داد که 4/61 درصد دانشجویان زن و 8/86 درصد مجرد بوده و میانگین سنی آن­ها 87/20 بود. 8/51 درصد دانشجویان نگرش مثبت به رشته تحصیلی خود داشتند. بر اساس نتایج آزمون کای-دو، نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلی­شان با وضعیت تاهل (037/0 =P ) و ترم تحصیلی (004/0 =P ) رابطه معنی­داری داشت. نتیجه ­گیری کلی: با توجه بیشتر به مشکلات آموزش بالینی در اتاق­های عمل، لازم است بستری برای ایجاد نگرش مثبت در دانشجویان این رشته فراهم شود .

عنوان انگليسی

Attitude of Operating Room Students towards their Field of Study

خلاصه انگلیسی

Background & Aim: Students’ attitude towards their field of study could affect quality of health care. This study aims to determine the attitudes of operating room students of Tabriz University of Medical Sciences towards their field of study. Material & Methods: It was a descriptive, cross- sectional study. The subjects were all operating room students of Tabriz University of Medical Sciences in their second semester of academic year 2013- 2014. Data was collected by student's attitude questionnaire and was analyzed by descriptive and analytical statistics methods (Chi-Square test) using SPS-PC (v. 18). Results: The findings showed that 61.4% of students were female and 86.8% were single and mean score of their age was 20.87. Of all students, 51.8% had a positive attitude towards their field of study. According to the results, there was a significant relationship between marital status and education semester and students' attitude towards their field of study (P=0.037 and P=0.004 respectively). Conclusion: Regarding the clinical training problems in operating rooms, providing an appropriate environment in operating rooms to improve students’ attitude is recommended.

نوع سند :مقاله
زبان سند : فارسی
نویسنده اول :فرحناز عبدالله زاده
نویسنده :مژگان لطفی
نویسنده :احمد ميرزاآقازاده
نویسنده مسئول :زهرا اعتباری اصل
کلیدواژه ها (فارسی):نگرش، دانشجویان، اتاق عمل
کلیدواژه ها (انگلیسی):Attitude, Operating Room, Students
موضوعات :WY پرستاری > WY.18 آموزش پرستاری
WY پرستاری
بخش های دانشگاهی :دانشکده پرستاری و مامایی > بخش پرستاری
کد شناسایی :10402
ارائه شده توسط : خانم زهرا اعتباری
ارائه شده در تاریخ :04 آذر 1398 15:50
آخرین تغییر :05 آذر 1398 09:05

فقط پرسنل کتابخانه صفحه کنترل اسناد

Document Downloads

More statistics for this item...